Semafori kao semafori, ne razmišljamo o njima, pratimo njihova svjetla i, ovisno o boji, reagiramo u prometu. Zeleno prolaz, žuto upozorenja da moramo stati, a crveno bi značilo da ne smijemo dalje. To što se još viđaju vozači koji misle da postoje nijanase crvenog pa raskrižja prolaze kada ne bi smjeli, problem je koji polako nestaje, ali se još može (na žalost) uživo vidjeti na našim prometnicama. Dizajn boja na semaforu nije slučajan, a o tome piše portal tz.de. Naime, mnogi semafori imaju utore na staklima. Razlog je praktičan. Ako crvena faza na semaforu traje dugo, nekim vozačima će pogled odlutati, a upravo nejednaka struktura svjetala pomaže da se to ne dogodi, odnosno da vas namami da i dalje proučavate svjetlo te da ostanete koncentrirani na njogove izmjene boje.
Na mnogim semaforima vidjet ćete nešto što izgleda kao nejednaki rubovi ili ogrebotine. To su takozvani raspršivači koji osiguravaju da se svjetlo sa semafora distribuira i širi što je moguće dalje. Dakle, možete vidjeti semafor kada ste točno ispred njega, ali i 50 metara dalje. Rasipanjem zrake svjetlosti onemogućuje se zasljepljenje. Da je staklo semafora glatko, svjetlosni snop bi bio fokusiran i vidjeli biste ga samo direktno.
Kod modernih semafora utori na staklu nisu potrebni jer noviji semafori umjesto njih imaju mnogo malih leća, koje usmjeravaju svjetlost. Ovo također sprječava stvaranje tzv. fantomskih svjetala, odnosno refleksiju Sunčeve svjetlosti.
Fenomen je najčešći kada Sunčeva svjetlost obasjava direktno semafor i čini se da su sva svjetla upaljena. Ova tehnologija to sprečava, ali i sami ste se uvjerili da je položaj Sunca često takav da je ponekad teško odrediti boju na semforima.
Danas se u semafore često ugrađuju LED diode koje omogućuju dobru vidljivost i na izravnoj Sunčevoj svjetlosti.
Dizajn semafora: Znate li zašto neki od njih imaju utore na staklima ili nejednake rubove?!
Danas se u semafore često ugrađuju LED diode koje omogućuju dobru vidljivost i na izravnoj Sunčevoj svjetlosti