Kineski državni proizvođač GAC, u suradnji s Toyotom, predstavio je prototip motora koji radi na tekući amonijak, pa ovaj tip pogona možemo dodati kao još jednu alternativu benzinu i dizelu, uz električnu energiju i vodik. Inovativni motor s unutarnjim sagorijevanjem crpi inspiraciju iz pomorske i transportne industrije, koje istražuju amonijak kao održivu zamjenu za dizel u kontejnerskim brodovima i kamionima.
Novorazvijeni 2,0-litreni četverocilindrični motor ima solidne performanse, razvija 161 KS uz emisiju približno 90% manje ugljika u usporedbi s bezolovnim benzinom, kažu u GAC-u. Tijekom godišnje prezentacije GAC je istaknuo uspješno rješavanje različitih izazova povezanih s izgaranjem amonijaka, uključujući prekomjerne emisije dušika i povećani tlak sagorijevanja u usporedbi s konvencionalnim benzinskim motorima. Motor je spreman za ugradnju u cestovna vozila.
No s amonijakom stvari baš i nisu jednostavne. Naime to je iznimno otrovna tvar koja se primarno koristi u industriji gnojiva. Premda posjeduje približno polovicu energetske gustoće od benzina, s 3,6 kWh po litri, ne emitira ugljik, ugljikovodik ili CO2 tijekom izgaranja.
Tradicionalno se proizvodnja amonijaka smatrala energetski intenzivnom. Međutim, nedavni napredak doveo je do pojave male proizvodnje zelenog amonijaka, koja koristi obnovljive izvore energije za proizvodnju bez ugljika. Globalna godišnja proizvodnja amonijaka uglavnom se koristi u poljoprivredi kao gnojivo, ali također nalazi primjenu kao rashladni plin te u proizvodnji plastike, tekstila, eksploziva i pesticida. Raširena uporaba amonijaka u raznim industrijama mogla bi dovesti do daljnjeg napretka u njegovoj proizvodnji i distribucijskoj infrastrukturi.
Osim proizvodnje i distribucije, za potencijalnu uporabu u autoindustriji, proizvođači mi morali pronaći rješenje za toksičnost amonijaka.