Korejski proizvođači automobila bore se da zadrže svoj izvozni zamah zbog nedostatka kapaciteta za izvoz, potaknut sve većim obujmom kineskog izvoza automobila i strogim pomorskim propisima o okolišu. Scenarij je doveo do dosad nezabilježenog povećanja troškova najma plovila za prijevoz vozila. To se događa u trenutku kada je prošle godine južnokorejska proizvodnja automobila premašila 4 milijuna jedinica prvi put u posljednjih pet godina, a izvoz automobila dosegao je rekordnih 70,9 milijardi dolara, što je pridonijelo trgovinskom suficitu od 55 milijardi dolara kao glavnoj izvoznoj stavci zemlje. Hyundai Motor i Kia su među onima su koji su teško pogođeni nestašicom prijevoznika, unatoč dugoročnim ugovorima sa sestrinskom tvrtkom Hyundai Glovis, koja upravlja flotom od 72 namjenska broda za prijevoz automobila i kamiona. Kompanije su od kraja prošle godine pribjegle i korištenju kontejnerskih brodova za prijevoz vozila, što nije idealna metoda, koju su ranije prošle godine usvojili i Renault Korea te KG Mobile.
Podaci Clarkson Researcha, vodeće analitičke tvrtke u brodarstvu i trgovini, pokazuju da se prosječni dnevni trošak najma plovila sposobnog za prijevoz 6500 jedinica automobila popeo na približno 115.000 USD u prvim mjesecima ove godine. Ova brojka predstavlja povećanje od 59 posto u odnosu na prošlogodišnji prosjek od 72.167 USD i naglašava gotovo deseterostruki rast u odnosu na stopu iz 2021. od 12.625 USD i peterostruki porast u odnosu na prosjek 2022. godine.
Inflacija cijena najma može se pripisati kombinaciji čimbenika. Globalni flota brodova za prijevoz automobila smanjla se na oko 750 brodova sa 770 brodova aktivnih 2019. godine. To je djelomično zbog umirovljenja 49 brodova koji nisu zadovoljili nove standarde indeksa energetske učinkovitosti, koje je postavila Međunarodna pomorska organizacija. Osim toga, kontinuirana dominacija Kine kao najvećeg svjetskog izvoznika automobila značajno je povećala potražnju za automobilskim prijevoznicima, a obujam prekooceanskog prijevoza tereta porastao je peterostruko s otprilike 600.000 jedinica u 2020. na 3 milijuna jedinica prošle godine.
Problem komplicira neiskustvo kineskih brodogradilišta, koja su, unatoč tome što su od globalnih proizvođača automobila primila narudžbe za 188 novih plovila, od 2012. godine dovršila samo 15 specijalziiranih brodova za prijevoz automobila. To je dodatno opterećenje za lanac opskrbe, piše Korea Herald.