Jasno je kad će električni automobili biti jeftiniji u proizvodnji od benzinaca i dizelaša: To vrijeme brzo dolazi!

Tržište ulazi u razdoblje preživljavanja najsposobnijih u usporedbi s ranijom zlatnom groznicom za proizvođače električnih vozila

Električna vozila bit će jeftinija u proizvodnji od automobila s unutarnjim sagorijevanjem do 2027. zahvaljujući novim proizvodnim tehnikama i nižim troškovima baterija, rekao je Pedro Pacheco, potpredsjednik istraživanja u tvrtki Gartner.

Troškovi baterija padaju, ali troškovi proizvodnje padat će brže zbog inovacija poput gigacastinga, u kojem se veliki dijelovi automobila lijevaju kao jedan komad, umjesto da se koriste deseci zavarenih spojeva i sredstava za spajanje. Tesla, koju Pacheco i drugi stručnjaci navode kao predvodnika inovacija u smanjenju troškova montaže, bila je pionir u gigacastingu.

Stopa usvajanja električnih vozila usporila se na brojnim ključnim tržištima, uključujući SAD i Europu, a stručnjaci kažu da će za proizvođače automobila biti ključno da izbace jeftinije modele. Pacheco je rekao da samo gigacasting može smanjiti cijenu karoserije u bijeloj boji za najmanje 20 posto. Druge uštede doći će korištenjem baterije kao strukturnog elementa, rekao je.

Troškovi baterija padaju već godinama, rekao je, ali pad troškova sklapanja je novi faktor koji će dovesti električna vozila u paritet s benzinskim i dizelskim automobilima brže nego što se mislilo, rekao je Pacheco za Automotive News Europe. Novi proizvođači poput BYD-a i Tesle mogu si priuštiti smanjenje cijena jer su njihovi troškovi proizvodnje dovoljno niski da to učine bez prevelike štete po krajnji rezultat, rekao je.

Gartner još uvijek predviđa snažan rast prodaje električnih vozila, pri čemu će polovica svih automobila prodanih 2030. biti električni. Ali Pacheco je rekao da tržište ulazi u razdoblje preživljavanja najsposobnijih u usporedbi s ranijom zlatnom groznicom za proizvođače električnih vozila. Opisao je 2024. kao godinu tranzicije na europskom tržištu električnih vozila, s kineskim tvrtkama poput BYD-a i MG-a koje grade svoje prodajne mreže i linije, dok će stari proizvođači automobila poput Renaulta i Stellantisa lansirati jeftinije modele.

Brojni startupovi za električna vozila naišli su na poteškoće u prošloj godini, uključujući Nio, koji i dalje bilježi ogromne gubitke, Polestar, čija je cijena dionice oštro pala otkako je izašla na burzu i Lucid, koji je smanjio svoju prognozu proizvodnje za 2024. za čak 90 posto. Drugi proizvođači u poteškoćama su Fisker, koji je u pregovorima s Nissanom, i HiPhi, koji je nedavno obustavio rad na šest mjeseci. Gartner predviđa da će 15 posto tvrtki u lancu vrijednosti električnih vozila koje su osnovane u prošlom desetljeću propasti, posebno one koje ovise o kontinuiranom vanjskom ulaganju kako bi nastavile poslovanje.

– Krećemo se u novu fazu u kojoj se električna vozila ne mogu više prodavati na temelju poticaja. Ona moraju biti sveobuhvatno izvrstan proizvod u usporedbi s automobilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.