Novi savez protiv Kineza: Pregovaraju dva japanska diva, Nissan i Honda!

Nissan i Honda smanjit će svoje proizvodne kapacitete u Kini. Dva proizvođača više se ne mogu nositi s lokalnim markama

Medijska kuća Asia Nikkei izvještava da su Honda i Nissan započela razgovore o razvoju zajedničke platforme za električna vozila. Izvori unutar Nissana kazali su kako bi japanske tvrtke također mogle udružiti snage u proizvodnji elektromotora. Nakon toga, Honda i Nissan željeli bi ovu suradnju unaprijediti do točke zajedničke kupnje baterija. Glavni je cilj ove strategije je smanjenje troškova. Nissan i Honda također se nastoje suprotstaviti usponu kineskih igrača. Divovski kineski BYD napravio je veliku pomutnju na svjetskim tržištima. Tvrtka sa sjedištem u Shenzhenu proizvodi vlastite komponente u velikim količinama, uključujući i baterije. To mu omogućuje uštedu novca i stjecanje konkurentnosti na tržištu. Kina je 2023. čak prestigla Japan i postala vodeća svjetska zemlja izvoznica automobila.

Realnost je da japanski proizvođači automobila sporo prelaze s hibridnih na električne modele. U Japanu električni modeli čine samo 2% prodaje, dok u Kini čine 20%. Kineski proizvođači automobila planiraju proširiti svoju prisutnost širom svijeta. Predloženo partnerstvo između Nissana i Honde stoga bi moglo omogućiti udruživanje resursa dvaju proizvođača kako bi se bolje po pitanju troškova. Međutim, ne treba zaboraviti da je Nissan u savezu s Renaultom i da će sljedeći električni Nissanovi modeli imati istu platformu kao i Renaulti.

Istodobno, Nissan i Honda smanjit će svoje proizvodne kapacitete u Kini. Dva proizvođača više se ne mogu nositi s lokalnim markama. Nissan, primjerice, planira smanjiti svoje proizvodne kapacitete u Kini za 30%, a Honda za 20%. Prije dvadesetak godina japanski proizvođači automobila sklopili su nekoliko partnerstava s kineskim tvrtkama kako bi pokrenuli proizvodnju u toj zemlji. Kineska vlada praktički je tražila da svi inozemni proizvođači uđu u Joint Venture s lokalnim proizvođačima. Kineske marke postupno su tako dolazile do tehnologije i znanja japanskih (europskih i američkih) proizvođača. Usavršile su svoje vještine i sada uzvrćaju udarac. Tijekom 2023. godine kineski proizvođači zabilježili su da je njihov tržišni udio dosegao 56% u Kini, a to je rekord svih vremena!