Sigurnost na najvišoj razini: Mercedes-Benz proveo je prvi rendgenski crash test!

Kako ističe Mercedes-Benz, ovaj najnoviji test mogao bi biti prvi rendgenski sudar u svijetu s pravim automobilom

Proizvođači automobila čini se kako bi unaprijedili sigurnost svojih vozila jer je to još jedan temelj za bolju prodaju automobila. Stoga ne čudi kad neki proizvođači odu još dalje. Mercedes-Benz je realizirao crash test koji nadilazi konvencionalno snimanje deformacija vozila i utjecaja na lutke koje simuluraju putnike. Njemački proizvođač je snimio kroz lim i komponente vozila pomoću rendgenskog uređaja. Test je prvi takve vrste, prema njemačkom proizvođaču automobila, koji je uspio provesti rendgenski test sudara uz pomoć Instituta Ernst Mach (EMI) iz Freiburga.

Rendgenski test sudara mogao bi pomoći proizvođačima automobila da bolje razumiju kako udarci utječu na vozilo i njegove putnike. Test navodno pomaže Mercedesu da definira točno kako se događaju deformacije vozila, ali i lutke. Prethodno nevidljive deformacije i njihovi procesi tako postaju transparentni. Brojne slike visoke rezolucije omogućuju preciznu analizu. Mercedes-Benz je uzeo limuzinu C-klase i proveo test bočnog sudara pri otprilike 60 km/h s lutkom na vozačevom mjestu, što je više-manje standardna konfiguracija. Linearni akcelerator, međutim, bio je obješen iznad automobila i funkcionirao je kao rendgenska kamera, slična onoj koju koriste u zračnoj luci.

Upotrijebljena lutka bila je ženska verzija. Vrijedno je spomenuti da su žene izložene većem riziku od ozbiljnih ozljeda u sudarima jer se testovi sudara obično ne provode sa lutkama koja simuliraju žensko tijelo. Studije su pokazale da crash testovi zbog toga daju točnije rezultate za muškarce.

Kako ističe Mercedes-Benz, ovaj najnoviji test mogao bi biti prvi rendgenski sudar u svijetu s pravim automobilom. EMI je dugo bio zainteresiran za rendgensko snimanje sudara vozila, kao i za to kako komponente unutar automobila, poput zračnih jastuka, izgledaju kroz leću elektromagnetskog zračenja.