Volkswagen traži od Europske unije: Ublažite propise o emisiji CO2!

Emisije CO2 prosječne flote europskih proizvođača automobila bit će podložne strožim propisima WLTP sustava mjerenja emisija od 2025. godine

Volkswagen grupa želi da europski regulatori ponište ciljeve za emisije ugljičnog dioksida koji bi trebali stupiti na snagu sljedeće godine. S novim pravilima proizvođači automobila koji ne postignu ciljeve platit će velike kazne, piše Bloomberg. VW treba smanjiti emisije za oko 15 posto iduće godine, objavila je tvrtka za istraživanje tržišta JATO Dynamics, baš u trenutku kada potražnja za električnim vozilima u Europi pada. Od 2025. proizvođači automobila u EU-u moraju smanjiti količinu CO2 koja se emitira u novim voznim parkovima, zadatak koji će biti još teži zbog novog standarda mjerenja koji je usklađeniji sa stvarnim uvjetima vožnje.

– Nema smisla da industrija mora plaćati kazne ako okvirni uvjeti za povećanje električnih vozila nisu uspostavljeni – rekao je izvršni direktor VW grupe Oliver Blume tijekom prezentacije godišnjih rezultata tvrtke u srijedu.

Proizvođači automobila osjećaju pritisak zbog prelaska na električna vozila jer je nove kupce sve teže pridobiti. Poticaji u europskim državama nestaju, a cijene vozila ostaju visoke. VW je u srijedu otkrio planove za izbacivanje 30 novih i redizajniranih modela širom grupe ove godine kako bi povećao zamah u prodaji, od kojih će mnogi biti električni, uključujući Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron i VW ID7. U Njemačkoj, najvećem europskom tržištu, prodaja automobila na baterije je pala nakon što je vlada ukinula subvencije.

Emisije CO2 prosječne flote europskih proizvođača automobila bit će podložne strožim propisima WLTP sustava mjerenja emisija od 2025. godine, zamjenjujući NEDC sustav mjerenja, koji nije realno prikazivao potrošnju. Proizvođači automobila koji posluju u Europi morat će smanjiti prosječnu emisiju CO2 novih automobila na 93,6 g/km u 2025., na temelju WLTP ciklusa, sa standarda iz 2021. od 95 g/km, u NEDC ciklusu. Kako bi zadovoljio svoj udio u smanjenju, VW mora smanjiti emisije do 2025. godine za oko 15 posto, na temelju analize JATO-a.

Nepoštivanje novih pravila pokrenut će kaznu od 95 eura za svako vozilo registrirano u Europskoj uniji, pomnoženo na godišnjoj razini sa svakim CO2 g/km iznad navedene granice. Volkswagen sad lobira kod EU za povećanje emisijske granice, a jedna od mogućnosti je da kupuje kredite od tvrtki koje ispunjavaju ciljeve – poput Tesle. Dakle, proizvođač električnih automobila može prodavati svoje nulte emisije onima koji imaju problem s europskim propisima. Dosad je Tesla tako zaradio oko 9 milijardi dolara.