Beton koji se sam zagrijava razvili su znanstvenici sa Sveučilišta Drexel u SAD-u i on može otopiti centimetre snijega bez upotrebe soli. Beton je opsežno testiran tijekom posljednje tri zime i počinje se zagrijavati bez vanjskog sustava grijanja čim temperatura padne do razine smrzavanja.
S klasičnim cestama nije samo problem u čišćenju, troškovima čišćenja i onečišćenja solju – kad bi se ceste mogle održavati na temperaturama iznad točke smrzavanja, to bi produžilo njihov vijek trajanja. Tijekom posljednjih pet godina, tim na sveučilištu pod vodstvom profesora Armina Framana radio je na razvoju betonske mješavine koja ne doseže temperature smrzavanja. Kritični sastojak u postizanju ovoga bio je tekući parafin. Kao što naziv sugerira, ovaj materijal je tekućina na sobnoj temperaturi i koristi se kao fazno promjenjivi materijal u betonskoj mješavini. Kada temperatura padne blizu razine smrzavanja, tekući parafin se također stvrdne. Međutim, tijekom ove promjene faze, parafin ispušta toplinu, što može pomoći betonu da ostane topao. Za većinu svojih istraživanja, tim je koristio tekući parafin u laboratorijskim postavkama. U prosincu 2021. odlučio je testirati njegovu prikladnost u oštrim zimama na sveučilišnom kampusu.
Korištene su tri betonske ploče u Drexelu. Jedna, gdje su kamenčići korišteni u betonu premazani tekućim parafinom. Druga sadrži mikrokapsule tekućeg parafina koje se izravno miješaju s betonom. Treća ploča ne sadrži tekući parafin i koristi se kao kontrolna ploča. Tri ploče se nadziru pomoću kamera i toplinskih senzora. U prve dvije godine istraživanja, betonske ploče su imale 32 slučaja kada su temperature pale do razine smrzavanja i pet slučajeva kada je padao snijeg od najmanje 2,5 cm. Znanstvenici su otkrili da ploče koje sadrže parafin održavaju temperaturu površine od 5 do 12 stupnjeva do 10 sati, čak i pri niskim temperaturama zraka.
Te su temperature bile dovoljne da se snijeg počne topiti brzinom oko 70 mm na sat. Tijekom obilnih snježnih oborina to možda neće biti dovoljno za potpuno otapanje, ali će ipak omogućiti početak odleđivanja i poboljšati sigurnost prijevoza, navodi se u priopćenju za javnost. Znanstvenici su također otkrili da je beton pomiješan s parafinom (kamenčići premazani parafinom), ostao topao dulje nego s mikrokapsuliranim parafinom. Nalazi istraživanja objavljeni su u Journal of Materials in Civil Engineering,