Novi sigurnosni pojasevi u automobilima: Omogućit će prilagodbu različitim veličinama i masama tijela ljudi!

Stariji ljudi, koji imaju veći rizik od ozljeda zbog promjene strukture kostiju ovisno o dobi, također mogu imati koristi od ovoga

S novim sustavom sigurnosnih pojaseva, ZF Passive Safety Systems omogućit će značajno poboljšanu prilagodbu ograničenja sile pojasa veličini i tjelesnoj težini putnika u vozilima. Multi-Stage Load Limiter (MSLL) novi je sustav za individualnu prilagodbu. Pomaže u smanjenju posljedica nesreća za sve putnike i omogućuje proizvođačima automobila da ispune povećane zahtjeve sigurnosti NCAP Roadmap 2030. Sustav pretvara sigurnosni pojas s MSLL ograničivačem sile, koji se može isključiti, u inteligentan sigurnosni uređaj koji se može fleksibilno kontrolirati.

Moderni sigurnosni sustavi već interveniraju u nesrećama u vrlo ranoj fazi. U slučaju sudara koji se ne može izbjeći, pojas se zateže oko tijela prije sudara (predzatezanje) kako bi se smanjila opuštenost pojasa i kontrolirano usporilo tijelo nakon sudara te ga usmjerilo u zračni jastuk. U budućnosti će NCAP test sudara zahtijevati još bolju zaštitu za pojedinačne putnike u vozilu.

Kako bi se smanjile sile koje djeluju na tijelo u slučaju nesreće, mnogi sustavi sigurnosnih pojaseva već imaju dvostupanjski kontrolirani limiter opterećenja (SLL). Kako bi pružio još veću fleksibilnost, ZF sada nudi svoj zatezač remena s višestrukim promjenjivim limitatorom opterećenja (MSLL). Ima višestupanjski dizajn i može još bolje mijenjati sile zadržavanja tijela tijekom cijelog sudara. Sustav omogućuje individualno reagiranje na osobe različite građe i odgovarajuću kontrolu sila remena.

U budućnosti će se primijeniti senzorsko snimanje unutrašnjosti kako bi se još bolje prepoznalo koje osobe gdje sjede i koje sile pojasa treba primijeniti pojedinačno u slučaju ozbiljnog ili manjeg sudara. Za to će se koristiti različiti izvori: uz unutarnje kamere, koje, primjerice, detektiraju kada vozač upravlja infotainmentom desnom rukom ili okreće glavu prema putnicima na stražnjim sjedalima, sam sustav sigurnosnih pojaseva može pružiti vrijedne informacije. To je zato što senzori u pojasu mogu mjeriti duljinu izvlačenja pojasa i tako omogućiti donošenje zaključaka o opsegu tijela, a time i o stasu i težini. Osim toga, tu je i poveznica sa sustavima aktivne sigurnosti i njihovim senzorima izvan vozila – od kamere do radara. Za umreženi sigurnosni sustav, na primjer, važno je znati iz kojeg smjera dolazi udarac. Na taj način MSLL može malim i lakim osobama ponuditi bolje prilagođenu individualnu zaštitu u slučaju umjerenih nesreća (s brzinama sudara do 35 km/h). To se, primjerice, odnosi na djecu na stražnjem sjedalu. Stariji ljudi, koji imaju veći rizik od ozljeda zbog promjene strukture kostiju ovisno o dobi, također mogu imati koristi od ovoga. Također, sustav ima potencijal poboljšati sigurnost putnika koji imaju veću težinu.