Ručke na uvlačenje/izvlačenje vozila mogu biti opasne? Istražuje se opcija njihove zabrane!

Tesline ručke na vratima oponašalo je nekoliko poznatih marki automobila, ali sada njemačka prometna uprava KBA upozorava: Aerodinamične ručke kompliciraju spašavanje u slučaju nesreće

Nakon što su dva tinejdžera poginula u zapaljenoj Tesli jer im spasitelji izvana nisu mogli na vrijeme pomoći, Nizozemska i Njemačka počele su raspravljati o zabrani ručki vozila na uvlačenje i izvlačenje. Istodobno, mnoge marke automobila kopiraju Teslin dizajn i tehnologiju. Njemačka savezna agencija za promet (KBA) istražuje moguću zabranu ili izmjene propisa za kvake vozila.

Njemački mediji istaknuli su sudar u kojem su sudjelovala dva 18-godišnjaka u Tesli Modelu S. Sedamnaestogodišnjak i dvojica vojnih časnika u prolazu u više su navrata pokušavali ući u automobil koji se dimio, kako kroz prtljažnik, tako i kroz bočna vrata kako bi izvukli nesvjesne mladiće. Incident je potaknuo raspravu oko električnih ručki na vratima. Postavilo se pitanje bi li 18-godišnjaci preživjeli da su kvake na vratima automobila bile drugačije konstruirane? Njemački mediji izviještavaju o još nekoliko fatalnih Teslinih nesreća u Europi i Sjedinjenim Državama, koje navodno uključuju dizajn ručke. Nekoliko proizvođača automobila kopiralo je Teslu i lansiralo takve ručke.

Sustav otvarača vrata radi elektronički i oslanja se na snagu baterije. Ako se zračni jastuk aktivira, vrata bi se trebala automatski otključati. Tesla u svojim priručnicima priznaje da možda neće uvijek biti moguće otvoriti vrata “ovisno o vrsti nesreće”. U hitnim slučajevima putnici ih tada moraju ručno otključati, što nije uvijek lako. Izvana se vrata mogu otvoriti samo elektroničkim putem. Ako su vrata zaključana i bez struje, postoji samo jedna mogućnost, razbiti prozore.

Drugi proizvođači automobila poput Mercedesa, Hyundaija i Land Rovera kopirali su Teslin dizajn vrata, što zabrinjava njemačku prometnu upravu. Neki se oslanjaju na mehaničko rješenje, dok BMW i Mercedes koriste isto rješenje kao i Tesla, odnosno ručke sa strujom. Teslino europsko sjedište nalazi se u Nizozemskoj, gdje Tesline modele testira i odobrava Nizozemska uprava za promet. Njihovo odobrenje vrijedi u cijeloj EU.