Prodaja vozila u Europi: Veliki pad prodaje električnih automobila i – dizelaša!

Trend tjera neke tradicionalne proizvođače automobila da preispitaju kada će ukinuti motore s unutarnjim sagorijevanjem, a drugi su odustali od ciljeva za električna vozila

Prodaja novih automobila u Europi pala je 2,8 posto u ožujku 2024. u odnosu na ožujak prošle godine jer su se proizvođači automobila, uključujući Volkswagenovu grupu i Stellantis, suočili sa slabijom potražnjom, posebice za električnim vozilima. Registracije novih vozila pale su na 1,38 milijuna prodanih primjeraka prošlog mjeseca na tržištima Europske unije, EFTA-e te Velike Britanije, objavila je Europska udruga proizvođača automobila (ACEA).

Prodaja električnih automobila pala je 11 posto u odnosu na ožujak prošle godine jer su se potrošači u Njemačkoj, Švedskoj i Norveškoj ‘ohladili’.

Pad, dijelom zbog Uskrsa, drugi je u četiri mjeseca i naglašava pritisak s kojim se proizvođači automobila suočavaju usred viših kamata, slabijeg gospodarskog rasta i postupnog ukidanja izdašnih subvencija za poticanje potražnje za električnim vozilima.

Trend tjera neke tradicionalne proizvođače automobila da preispitaju kada će ukinuti motore s unutarnjim sagorijevanjem, a drugi su odustali od ciljeva za električna vozila. Prodaja električnih vozila u Italiji pala je 34 posto prošlog mjeseca jer su kupci obuzdali kupnju u iščekivanju mogućih novih subvencija koje razmatra vlada. Prodaja električnih vozila u Njemačkoj pala je za 29 posto, premda su proizvođači poput VW-a uveli vlastite rabate u pokušaju da nadoknade izostanak subvencija.

Prodaja plug-in hibridnih vozila porasla je za 0,7 posto, nadmašivši ne samo električne automobile, već i modele na benzin. Prodaja benzinskih automobila pala je za 8 posto, dok je registracija dizelskih automobila pala za čak 18 posto. Ukupno gledajući, benzinci imaju najveći udio s 35,4 posto tržišta, a električni automobili su na 13 posto tržišta.