Kompanije imaju uspone i padove, a valovi optimizma su poput stadiona La Ole. Svi ustaju na noge u razdraganom veselju. Čini se da je Volkswagen opet u razdoblju u kojem se sprema dobra La Ola, stara stadionska atrakcija kad ljudi u nizovima ustaju na noge i razdragano viču. Nakon korektne, ali nipošto spektakularne prodaje električnih modela i nove platforme na kojoj je nastao Golf, koja je imala određene probleme s elektronikom (sad su ispravljeni s novim softverskim rješenjem i čipovima), njemački div željan je uspjeha i dobrih priča, a ona je upravo tu, u obliku novoga Tiguana. Ono što se na fotografijama činilo kao pomalo rezervirani proizvod, u stvarnosti je vizualno moćan i robustan SUV, na kojemu su temeljna obilježja marke, poput oštrih linija, malo ublažena, ali je zato postignuta vrhunska aerodinamika od 0,28 cd (prijašnji model 0,33 cd).
Interijer je klasični njemački proizvod koji se doima kao da je isklesan od kamena, s dva dominantna ekrana, 10,25-inčnim instrumentne ploče i 12,9-inčnim zaslonom multimedije u serijskoj opremi, odnosno 15-inčnim infotainmentom, ako odlučite platiti više. Idemo odmah na jedini nedostatak ovoga modela, a to je činjenica da se na ekranu nalazi doslovno – sve! Od aplikacija, kontrola klima-uređaja, biranja glazbe, osnovnih sigurnosnih funkcija vozila… Trebat će vam neko vrijeme za navigaciju, a ako ste u vožnji, za kompliciranije zadatke bolje je stati. Odlična vijest je, pak, da je Volkswagen izliječio sve dječje bolesti pa ovaj kompleks radi savršeno, bez zastajkivanja, odnosno dodire prsta odmah će prepoznati. Posebno impresioniraju snimke kamera za parkiranje koje prikazuju sliku u konstantnom pokretu, bez zastajkivanja ili smrzavanja. Kabina je raskošna pa će u svojoj servilnosti primiti i pet odraslih osoba, a iza leđa putnicima je i jedan od najvećih prtljažnika u klasi, sa 652 litre.
Na cesti je Tiguan tipični Volkswagen. Dakle, vješto povlađuje interesima vozača i putnika. Za upravljačem se doima poput monolitne strukture, čvrstoća karoserije osjeti se u svakom zavoju ili neravnini, ali opet nudi i dovoljno mekoće da ne umara na putovanjima, uz vrhunsku zvučnu izolaciju. Ako nadoplatite za unaprijeđeni adaptivni ovjes (DCC Plus), opcija Comfort odvest će vas na drugu razinu komfora. Svi Tiguani opremljeni su automaticima s dvije spojke (šest ili sedam brzina) pa vam ostaje samo preciznim upravljačem određivati smjer, ubrzavati ili kočiti. Na cesti mu je nemoguće pronaći ozbiljniju manu, pogotovo zato što se relativno teška karoserija čini kompetentnom i u seriji oštrih ili brzih zavoja. Uglađenost u vožnji je na razini najboljih premium konkurenata.
Vozili smo model s 2,0-litrenim turbodizelskim motorom i pogonom na sve kotače sa 193 KS, koji će na našim cestama biti rijetka pojava, poput ljubitelja klasične glazbe na koncertu turbofolk zvijezde. Sa svim opcijama pod rukom nam je bio model koji je stajao 70.000 eura, kompetentan, štedljiv (u prosjeku je trošio sedam litara), s jedva čujnom zvučnom intruzijom motora. Volkswagen zna biti skup ako se previše igrate s dodatnom opremom, ali sad Tiguan dolazi s modelom koji bismo odmah mogli proglasiti best-buyom, a to je 1,5-litreni blagi hibrid sa 150 KS i opremom Life Plus, koji je dostupan za 35.948 eura. On donosi trozonski automatski klima-uređaj, prednja svjetla, adaptivni tempomat, integraciju Apple i Android sustava, parkirne senzore, 17-inčne aluminijske kotače… Početni model Life stoji 35.770 eura, a ipak je dosta slabije opremljen. Od ostalih kvaliteta treba spomenuti i novu Matrix prednju rasvjetu s još boljom funkcijom separiranja svjetlosnog snopa te integraciju ChatGPT umjetne inteligencije u sustav infotainmenta.
Na kraju, tijekom srpnja dolaze dva Tiguana s plug-in sustavima, jedan s 204 KS, a drugi s 272 KS. Ono što bi ih moglo činiti atraktivnima je navodni domet od čak 100 km na struju (baterija neto kapaciteta od 19,7 kWh) te punjenje i na istosmjernim platformama do 50 kW (izmjenično punjenje do 11 kW). Ima u Tiguanovu portfelju svega, ali najbolja vijest je da u cjeniku možete pronaći neospornu best buy verziju i da se ovaj SUV promeće u jednog od favorita za sami vrh klase.
Naš izbor: Volkswagen Tiguan 1,5 eTSI Life Plus
MASA: 1639 kg
DIMENZIJE: (dxšxv) 453,9×184,2×165,8 cm
PRTLJAŽNIK: 652 l
MOTOR: turbobenzinski, blagi hibrid
OBUJAM: 1498 ccm
SNAGA: 110 kW/150 KS pri 5500 o/min
MOMENT: 220 Nm pri 1500 o/min
UBRZANJE: 9,1 s
NAJVEĆA BRZINA: 210 km/h
POTROŠNJA: 6,2-7,9 l/100 km
Ostali modeli: 2,0 TDI DSG (150 KS, 207 km/h, 9,4 s, 5,3-6,5 l), 2,0 TDI DSG (193 KS, 220 km/h, 7,7 s, 6,1-7,4 l)