Norveška transportna tvrtka Torghatten Nord službeno je odabrala brodogradilište koje će graditi dva trajekta na vodik koji će postati najveći brodovi na svijetu koji koriste tu energiju. Prije dvije godine, norveška tvrtka dobila je ugovor Norveške uprave za javne ceste za RoPax trajekte bez emisija, nakon odluke vlade da se svim brodovima na konvencionalna goriva zabrani plovidbu u Vestfjordu.
Vestfjord je najduža trajektna veza u Norveškoj, smještena između norveškog kopna i Lofotskih otoka. To je posebno zahtjevna ruta ne samo zbog svoje duljine već i zbog blizine Arktičkog kruga. Inovativne trajekte dizajnirao je Norwegian Ship Design, a prema posljednjem sporazumu Torghatten Norda, gradit će ih norveško brodogradilište Myklebust Verft.
Svaki će brod biti dugačak 120 metara i dovoljno velik da preveze 599 putnika i 120 automobila. Oni će do 85% vremena raditi na lokalno proizvedeni zeleni vodik (minimalni uvjet prema ugovoru s Upravom za javne ceste), a preostalo vrijeme koristiti biogorivo. Postavljeni su za smanjenje emisija CO2 za 26.500 tona godišnje, u usporedbi s postojećim trajektima koji prometuju na ovoj ruti (koji su također nedavno preuređeni za pogon LNG-om), a to je navodno ekvivalent godišnjim emisijama 13.000 automobila.
Ova dva broda nove generacije bi trebala ući u službu do 2026. SEAM i PowerCell opremit će nove trajekte pogonskim sklopovima i sustavima gorivih ćelija za ekološku propulziju. Tehnologija PowerCell Marine System 200 dizajnirana je za ukupnu snagu od 13 MW. Ovi trajekti velikog kapaciteta moći će krstariti brzinom od približno 17 čvorova (31,4 km/h). Kada budu dovršeni, sama buduća plovila također će postati najveći brodovi na svijetu koje pokreće zeleni vodik.