Neki proizvođači automobila manipuliraju s podacima vozača: Javili osiguravajućoj kući da je vozač bio na trkaćoj stazi!

General Motors je neko vrijeme koristio podatke o vožnji svojih kupaca prikupljene putem povezanih usluga svojih automobila za prodaju trećim stranama i zaradu na tome

Kupci to nikada nisu potpisali, a neki su to otkrili tek prije nekoliko mjeseci. Sada General Motors priznaje da je poduzeo korake za rješavanje ovog problema. Informacije su moć, zato su podaci postali unosan posao, pogotovo sada kada živimo u doba interneta. Sada kada je sve povezano, mnoge tvrtke se bave prikupljanjem podataka i prodajom trećim stranama.

Problem je što gotovo nikada ne znamo koje podatke skuplja naš automobil i, prije svega, što se onda s tim podacima radi. Prije nekoliko mjeseci pojavio se slučaj General Motorsa i njegove usluge OnStar Smart Driver s kojom navodno podatke o vožnji prikupljene ovim sustavom automobil koristi za pružanje savjeta vozaču s ciljem poboljšanja vozačkih navika i povećanja učinkovitosti. Međutim, informatičar iz Seattlea (SAD) i djelatnik Ministarstva domovinske sigurnosti SAD-a, otkrio je da podatke o vozačkim navikama koje je prikupio njegov Chevrolet Bolt matična tvrtka, General Motors, koristi za zaradu. Američki div prodao ih je brokeru podataka koji je potom zaradio od prodaje tih podataka osiguravajućim društvima.

Vlasnik Chevrolet Bolta o svemu tome nije imao pojma, a otkrio je to kada je tražio ponudu od nekoliko osiguravatelja, a jedan od njih objasnio je da mu je polica poskupjela, premda nije imao nezgode, zbog izvještaja LexisNexisa, tj. brokera podataka koji je kupio informacije od General Motorsa. New York Times objavio je ovaj slučaj i kao rezultat počeli su se otkrivati mnogi drugi slični slučajevi koje sada znamo. Što je najupečatljivije, niti jedan od ovih vozača nije bio pretplaćen na OnStar i nije ni čuo za uslugu Smart Driver.

Tu je i slučaj vlasnika Cadillaca CTS-V iz 2019. koji živi na Floridi i nekoliko je puta odveo svoj automobil na trkaću stazu. Zatim je njegova premija osiguranja porasla je za više od 5000 dolara godišnje. Tijekom prošlog mjeseca, 10 saveznih tužbi je podneseno protiv General Motorsa zbog ovog problema. U svima njima vozači diljem SAD-a kažu da se nisu svjesno upisali u program Smart Driver i da su nedavno saznali da je General Motors dostavio njihove podatke o vožnji LexisNexisu.