Znanstvenici u Kini razvili su bateriju na bazi vode, za koju se tvrdi da je mnogo sigurnija i energetski učinkovitija od zapaljivih litijevih baterija. Zanimljivo, znanstvenici kažu da će nove baterije biti dvostruko energetski gušće od tradicionalnih litij-ionskih opcija. Ovo ima potencijal za revoluciju u industriji električnih vozila.
Vodene baterije koriste vodu kao otapalo za elektrolite, čime se povećava njihova sigurnost. Tradicionalne litij-ionske baterije imaju visoku gustoću energije, ali je njihova sigurnost ugrožena zbog zapaljivih organskih elektrolita, komponente koja omogućuje punjenje i pražnjenje baterije. Međutim, vodene baterije općenito imaju manju gustoću energije zbog ograničene topljivosti elektrolita i niskog napona baterije. Sada su znanstvenici u Kini razvili vodenu bateriju visoke gustoće energije koja se temelji na prijenosu više elektrona halogena. Istraživačka grupa predvođena prof. LI Xianfengom s Dalian Instituta za kemijsku fiziku (DICP) Kineske akademije znanosti (CAS), u suradnji s grupom prof. FU Qianga također iz DICP-a, razvila je višeelektronsku prijenosnu katodu temeljenu na bromu i jodu. Ova je katoda postigla specifični kapacitet od više od 840 Ah/L i gustoću energije do 1200 Wh/L na temelju katolita u testiranju pune baterije, prema novoj studiji objavljenoj u Nature Energy.
South China Morning Post javlja da su znanstvenici testirali svoj elektrolit s vanadijevom anodom te otkrili da se životni ciklus baterija može produljiti na 1000 ciklusa, pokazujući značajnu stabilnost. Znanstvenici su također spomenuli da je energetska gustoća njihovih baterija čak premašila gustoću nekih čvrstih materijala i mogla bi se po cijeni usporediti s tradicionalnim litijevim baterijama.
Naglašava se potencijal i za korištenje u električnim vozilima.