Norvežani grade najdužu podvodnu cestu na svijetu: Čak su i njima troškovi bili preveliki pa projekt kasni!

Prvotno je sustav tunela trebao biti dovršen 2026. godine, ali zbog brojnih zastoja tunel neće biti puštena u uporabu do 2031. godine

Norvežani grade 27 kilometara dugačak podvodni tunel Boknafjord. Ova složena investicija vrijedi gotovo tri milijarde dolara! Za nekoliko godina vozači više neće koristiti trajekte. Za stanovnike okolnih gradova to će zasigurno biti velika pogodnost. Što znamo o investiciji koja je trenutno u izgradnji? Tunel će povezivati grad Randaberg, koji se nalazi sjeverno od Stavangera, s gradom Boknom. Osim glavnog tunela, izgradit će se i dodatni priključak duljine 4,1 km do otoka Kvitsøy. Obje rute bit će povezane karakterističnim kružnim tokom. Jedinstveni objekt nalazit će se čak 390 m ispod razine mora na svom najdubljem mjestu, a istovremeno 92 m ispod samog dna. Naravno, kako bi se osigurala sigurnost putnika, na svakih 250 metara bit će izlazi za slučaj opasnosti, a na svakih 500 metara i posebne dvorane. Cjelinu će nadzirati set kamera koje će sliku prenositi u poseban kontrolni centar, a promet će se nadzirati s tri različite lokacije. Važno je napomenuti da će cesta označena u tunelu (zapravo dva tunela s dvije trake u svakoj) biti brza cesta, što će dodatno poboljšati promet na trasi.

Zanimljivo je da se ideja o izgradnji objekta pojavila prije gotovo deset godina. Parlament je 2017. odlučio usvojiti investicijski projekt i u svibnju iste godine dao je suglasnost za početak radova. Nažalost, projekt je naišao na brojne financijske prepreke. Kako se ispostavilo, vlasti su malo podcijenile troškove. U početku je vrijednost radova procijenjena na oko 1,73 milijarde dolara. Na kraju se ispostavilo da će se na izgradnju morati potrošiti oko 2,75 milijardi dolara. Prvotno je sustav tunela trebao biti dovršen 2026. godine, ali zbog brojnih zastoja tunel neće biti puštena u uporabu do 2031. godine.