Japanske prijevozničke tvrtke NYK Line (NYK), NYK Bulk & Projects Carriers (NBP) i Tsuneishi Shipbuilding udružile su se s britanskim poduzećem za obnovljivu energiju Drax Group (Drax) u projektu koji bi trebao rezultirati prvim brodom pokretanom pomoću drvenih peleta. Memorandum o razumijevanju (MoU) koji su potpisale tvrtke kao cilj navodi prvi biobrod do kraja desetljeća.
Kao rezultat sporazuma, tvrtke će proučavati kako stvoriti novu tehnologiju prijevoza, postrojenje za gorivo na biomasu, koji je potrebna za pogon biobroda. Četiri tvrtke također će istražiti načine za smanjenje troškova goriva i emisija povezanih s brodskom biomasom korištenjem dodatne obnovljive tehnologije. Sporazum slijedi promjenu paradigme u Japanu prema zelenijim izvorima energije.
Japan se prebacuje s proizvodnje električne energije iz fosilnih goriva na niskougljične i obnovljive izvore, a posljedično raste potreba zemlje za peletima od biomase, većinom proizvedenim od ostataka iz pilana. Ovi peleti se uglavnom dobivaju iz Sjeverne Amerike. Drax proizvodi pelete od biomase u Kanadi i na jugu Sjedinjenih Država. Tvrtka već duže vrijeme isporučuje svoje pelete u Japan.
Postrojenje za gorivo na biomasu u bordovima koristilo bi peć za sagorijevanje biomase na visokim temperaturama, proizvodeći plinove kao što su ugljični monoksid, vodik i metan. Ti bi se plinovi potom koristili za napajanje generatora, koji bi mogao pokretati biobrod. Tvrtke tvrde da bi instaliranje postrojenja za gorivo na biomasu moglo smanjiti emisije ugljika za 22 posto u usporedbi s korištenjem fosilnih goriva. Ako ovaj razvoji projekt bude uspješan, tvrtke će surađivati na izgradnji biobroda do kraja 2029. godine.