Stellantis i Mercedes-Benz zaustavili su izgradnju dvije tvornice baterija u Europi: Razlog je smanjena potražnja za električnim automobilima!

Rast europskog tržišta električnih vozila znatno je usporen, s visokim kamatama i smanjenim državnim subvencijama

Stellantis i Mercedes-Benz zaustavili su izgradnju tvornica za baterije na gradilištima u Njemačkoj i Italiji. Zajednički projekt stopiran je ponajviše zbog usporavanja prodaje električnih automobila. Automotive Cells Company, ili ACC, imao je cilj izgraditi tri tvornice baterija u Europi po ukupnoj cijeni od 7 milijardi eura, počevši s tvornicom u sjevernoj Francuskoj, koja je već izgrađena i u funkciji je (na slici). Ostale tvornice trebale su biti u Termoliju u Italiji i Kaiserslauternu u Njemačkoj, piše Automotive News Europe.

ACC je objavio da mora istražiti i razviti jeftine baterije te će potvrditi svoj razvojni okvir krajem 2024. ili početkom 2025. godine. Jedna od mogućnosti za tvornicu u Kaiserslauternu, koja je bivša Opelova tvornica, je proizvodnja jeftinih litij-željezo-fosfatnih (LFP) ćelija, prema riječima izvršnog direktora ACC-a Yanna Vincenta.

Tvornica je trebala postati operativna do 2025. godine, s punim kapacitetom od 40 gigavat-sati, dovoljnim za pogon oko 600.000 automobila do 2030. godine, a zapošljavala bi 2000 ljudi, priopćio je ACC, ali sad su ti rokovi dovedeni u pitanje. Rast europskog tržišta električnih vozila znatno je usporen, s visokim kamatama i smanjenim državnim subvencijama. Europski proizvođači automobila pod pritiskom su rastućeg izvoza kineskih tvrtki koje u velikoj mjeri koriste LFP baterije, čime značajno smanjuju svoje proizvodne troškove. Stellantis je također dogovorio s kineskim CATL-om izgradnju tvornice za proizvodnju LFP baterija u Europi.