Novi vozni park ruskih dužnosnika: Kako se, uz gomilu domaćih i kineskih vozila, tu našao Citroën C5 Aircross?!

Dijelove za C5 Aircross isporučuje kineski proizvođač Dongfeng, koji proizvodi vozilo za kinesko tržište

Ruski dužnosnici obožavali su Audije, BMW-e i Mercedese, ali onda je njihova država odlučila napasti Ukrajinu i sve se promijenilo. Uslijedile su sankcije, proizvodi sa Zapada nestali su s ruskog tržišta, a tu su i nove državne uredbe. U skladu s odlukom predsjednika te države, koja cijeli svijet guši nepotrebnim ratom flota vladinih automobila doživjela je velike promjene.

Prvi popis novih automobila objavljen je još 2023. godine. Tada je obogaćen nizom Lada i UAZ-a. Zeleno svjetlo dobio je i Aurus, koji igra ulogu lokalnog premium branda (uostalom, limuzinu Aurus koristi predsjednik Vladimir Putin). Vlasti su također blagonaklone prema kineskoj automobilskoj industriji, odnosno vozilima koja kriste logotip Moskvitcha. To su, zapravo, kineski modeli koji imaju novu masku, logotip i ime.

Sada je popis vozila ažuriran. Ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije najavilo je izmjene postojeće uredbe. Vrijeme je za ambicioznije ciljeve. Odlučeno je da je krajnje vrijeme za popularizaciju elektromobilnosti. Otuda i projekt prisiljavanja ureda na kupnju električnih vozila već 2025. godine. Međutim, prije nego što se to dogodi, velikodušno je odlučeno proširiti raspon dostupnih modela i ima nekoliko iznenađenja.

U usporedbi s prošlogodišnjim popisom, nekoliko je novih marki (Kaiyi, Sollers ili SWM). No među njima je i, vjerovali ili ne, Citroën. Zašto je francuska marka na popisu prihvaćenih proizvođača vozila u Ruskoj Federaciji? Kako se uopće tamo našla uslijed sveobuhvatnih sankcija, ali i ruske odluke da se koriste samo domaći i kineski proizvodi. Čini se da je za vlasti to domaći proizvod. Zahvaljujući suradnji s Kinom, Rusi su nastavili proizvodnju C5 Aicrossa u bivšoj tvornici Stellantisa u Kalugi. Dijelove isporučuje kineski proizvođač Dongfeng, koji proizvodi C5 Aircross za kinesko tržište. A što Stellantis kaže o tome? Tvrtka sa sjedištem u Amsterdamu bespomoćna je (priznala je da je izgubljena kontrola nad tvornicom) i nema mnogo utjecaja na svog kineskog partnera. Francuski mediji ne skrivaju svoje ogorčenje (teško je pronaći smislenije citate od drskog krivotvorenja proizvoda ili piratskih praksi). U Parizu su, međutim, svjesni činjenice da više nemaju učinkovite oblike pritiska na Rusiju, čiji će dužnosnici vjerojatno biti spremniji odabrati Citroën od zastarjelih modela Lada.

Novi službeni automobili za dužnosnike Ruske Federacije:

Lada: Vesta, Vesta SW Cross, Granta, Niva Travel, Niva Legend

UAZ: Patriot, Pickup, Profi, Hunter, Classic Combi SGR

Aurus: Senat i Komendant

Mosktvich: 3, 3e, 6

Evolute: i-PRO, i-JOY, i-SKY, i-JET

Haval: Jolion, Dargo, F7, F7x, H9, M6

Kaiyi: E5, X3 Pro, X3, X7

Baic: U5 Plus, X35, X55, BJ40 Plus, X7

Sollers: ST6

Amberauto: A5

SWM: G05 Pro, G01

Citroën: C5 Aircross