Maroko postaje sve važniji kineski parter u proizvodnji baterija: Kreće ogromno ulaganje u tvornicu!

Marokanska vlada i Gotion potpisali su investicijski ugovor za gigatvornicu, koja će imati početni kapacitet baterija od 20 GWh

Kineski Gotion High-Tech izgradit će prvu gigatvornicu baterija za električna vozila (EV) u Maroku uz ukupne troškove od 1,3 milijarde američkih dolara, priopćila je marokanska vlada. Gotion, četvrti po veličini kineski proizvođač baterija za električna vozila, posljednja je tvrtka koja je uložila u proizvodnju baterija za električna vozila u toj sjevernoafričkoj zemlji, koja prilagođava svoj rastući automobilski sektor. Uz navedeno, Gotion planira povećati kapacitet elektrane na 100 GWh, kroz eventualno ulaganje koje bi moglo iznositi 6,5 milijardi američkih dolara, priopćeno je iz ureda premijera.

Zemljopisni položaj Maroka blizu Europe, njegovi sporazumi o slobodnoj trgovini s ključnim tržištima EU-a i SAD-a te postojeća automobilska industrija čine ga privlačnim za kineske proizvođače baterija za električna vozila. Dodajmo tome i da su u svibnju kineski proizvođači baterija Hailiang i Shinzoom najavili planove za postavljanje dvije odvojene tvornice u blizini Tangera, koje će proizvoditi ključne sastojke baterija, bakar i anode. Uz to, mjesec dana ranije, marokanska vlada odobrila je kineskom proizvođaču baterija za električna vozila BTR New Material Group da izgradi tvornicu u blizini Tangera za proizvodnju ključnih komponenti katoda. Niti tu nije kraj ulaganjima jer bi još jedan kineski proizvođač, CNGR Advanced Material, trebao izgraditi tvornicu katoda u Jorf Lasfaru, 100 km južno od Casablance, gdje je marokanska vlada dodijelila 283 hektara za industriju EV baterija.

Automobilski sektor nadmašio je industrijski izvoz Maroka s 14 milijardi američkih dolara u 2023., što je povećanje od 27 posto u odnosu na prethodnu godinu. Podsjetimo i da se u Maroku nalaze proizvodni pogoni proizvođača automobila Stellantisa i Renaulta s godišnjim kombiniranim proizvodnim kapacitetom od 700.000 automobila, kao i klaster lokalnih dobavljača.

Očito Maroko ima sve preduvjete koji će Kini pomoći u pokušaju osvajanju automobilskog tržišta Europe. Jedan od njih su i niske plaće tamošnjih zaposlenika…