Kineski automobili poskupljuju? Europska unija uvodi carine, poznato je koliko će iznositi!

Veće carina dolaze u trenutku kada su europski proizvođači automobila suočeni s konkurencijom jeftinijih kineskih automobila

Europska komisija uvest će visoke dodatne carine na električna vozila koja se iz Kine izvoze u Europsku uniju počevši od sljedećeg mjeseca. Očekuje se da će Komisija povećati carine na četiri najveća kineska proizvođača do 25 posto, uz nametanje još dvije razine drugim proizvođačima, javlja Guardian. Očekuje se da će carine biti uvedene oko 4. srpnja. Više uvozne carine za kineske proizvođače automobila kao što su BYD i Geely – u odnosu na trenutnih 10 posto – također će pogoditi neke zapadne kompanije, uključujući Teslu, BMW, Mercedes-Benz i Renault. Tesla isporučuje Model 3 iz Šangaja u Europu, dok BMW izvozi električni SUV iX3 i automobile marke Mini. Mercedes-Benz proizvodi Smart automobile u Kini, a Renaultov električni mini automobil Dacia Spring proizvodi se u Kini.

Veće carina dolaze u trenutku kada su europski proizvođači automobila suočeni s konkurencijom jeftinijih kineskih automobila. EU je proveo osmomjesečnu istragu o tome primaju li kineski proizvođači automobila nepoštene državne subvencije – što im omogućuje da snize cijene europskim konkurentima. Carine bi bile manje od američkih uvoznih carina za kineska električna vozila, koje je Bidenova administracija učetverostručila na 100 posto. Očekuje se da će Kina uzvratiti carinama ne europsku robu poput alkolnih pića.

Mnogi analitičari procjenjuju da ni carine na ovoj razini neće pomoći europskoj konkurentnosti jer kineski proizvođači automobila u marži na vozila imaju dovoljno prostora za amortiziranje troška. Odnosno, on se ne bi trebao preliti na kupce.