Uskoro će sve gume biti ‘čipirane’: Takva je odluka Europske unije!

Smješten u bočnoj stijenki, čip ne zahtijeva nikakvu promjenu ergonomije gume

RFID (Radio Frekvencijska identifikacija) čipovi nisu novi. Te radiofrekvencijske oznake mogu biti ugrađene u sve proizvode. Služe i kao identifikator i kao rješenje protiv krađe. U svijetu guma, Michelin je bio pionir. Michelin se nije ustručavao dijeliti svoje patente sa svojim konkurentima u srpnju 2013. RFID tehnologiju sada zajedno koriste Bridgestone, Continental, Pirelli i Goodyear. Oni pričvršćuju na sve veći broj guma, omogućujući im da se identificiraju tijekom cijelog životnog ciklusa automobila.

Danas sve Michelinove gume za kamione imaju RFID čip. Novi modeli dizajnirani za laka vozila također ga usvajaju. Čak i proizvođači automobila ulaze u to: Stellantis, Honda, Mercedes-Benz, Jaguar-Land-Rover i Ferrari. Najnapredniji na tu temu je nitko drugi nego Volvo, koji s Polestarom ugrađuje RFID čipove na svojim gumama kao originalnu opremu. Ova tehnologija je jedina koja osigurava identifikaciju proizvoda od proizvodnje do uništenja. Ne treba bateriju i za dešifriranje čipa potreban je samo UHF radio frekvencijski čitač. Prošlo je desetak godina od kada su prve gume dobile RFID i nisu identificirani nikakvi problemi. Čip se može čitati bez obzira na stanje gume i ne postoji rizik od pogreške. Pet velikih proizvođača složilo se prije dvije godine da će osnovati međunarodno udruženje Global Data Service Organisation (GDSO) za pohranu i jednostavan pristup podacima svake opremljene gume. Smješten u bočnoj stijenki, čip ne zahtijeva nikakvu promjenu ergonomije gume, a podaci zabilježeni u RFID čipu ugravirani su na njemu doživotno te proizvođač ostaje jedini koji može napraviti izmjenu u podacima.

Uz to, Europska unija razvila je Uredbu o ESPR-u (Uredba o ekološkom dizajnu za održive proizvode), koja uključuje putovnicu za digitalne proizvode (DPP) koja će se odnositi na tekstilnu, građevinsku, elektroničku i, naravno, automobilsku industriju. Cilj je osigurati identifikaciju proizvoda i tako ih učiniti održivijima. RFID tehnologija u gumama savršeno je rješenje ovog problema. Budući da se očekuje da će putovnica za digitalne proizvode stupiti na snagu dokraja desetljeća, proizvođači bi je trebali predvidjeti.