Takozvani pametni semafori razvijaju se već više od desetljeća, a marke poput Audija ili Toyote testiraju ih u svojim automobilima, tako da vozilo i infrastruktura komuniciraju. Eksperimentirano je i s umjetnom inteligencijom, a sve kako bi se poboljšala protočnost prometa i time smanjile emisije i buka uzrokovana prometnim gužvama. Ali provođenje ovih studija je vrlo skupo. Ipak, Google vjeruje da to može postići putem umjetne inteligencije i podataka koje pružaju korisnici Google karata s projektom Green Light. I to bez ulaganja centa u infrastrukturu.
Green Light koristi AI i Google Maps za iskorištavanje korisničkih podataka i trendova za modeliranje prometnih obrazaca i stvaranje inteligentnih preporuka za gradske prometne inženjere za optimizaciju protoka prometa. Prve brojke, kaže Google, pokazuju potencijalno smanjenje do 30% u zaustavljanjima i 10% u emisiji stakleničkih plinova. Ali to ne pokazuje je li došlo do smanjenja stope nezgoda.
Kako radi? Preko podataka koje tehnološki div ima s mapiranjem gradova, mogu zaključiti mnogo toga o postojećim parametrima semafora, uključujući: duljinu ciklusa, vrijeme prijelaza, vremena na zelenom svjetlu, koordinaciju i rad senzora. Iz toga stvaraju model za razumijevanje kako promet teče kroz raskrižje i identificiraju potencijalne prilagodbe putem umjetne inteligencije.
– Gradski prometni inženjeri pregledavaju preporuke, odobravaju ih i mogu ih jednostavno implementirati u samo 5 minuta, koristeći postojeće gradske politike i alate – kaže Google.
Drugim riječima, Google želi optimizirati ciklus semafora. Do danas, tehnološki div tvrdi da je optimizirao 70 raskrižja u gradovima diljem svijeta.