Nova studija je otkrila da su autonomna vozila sigurnija od vozača, osim u dva posebna slučaja. Utvrđeno je da su vozači od krvi i mesa sigurniji samo kada je razina osvjetljenja niska ili kada vozilo skreće. Sad, je li to “samo” ili je ozbiljan problem?! To se pripisuje izazovima s kojima se senzori autonomnih vozila suočavaju u tim situacijama. Autori studije, znanstvenici Mohamed Abdel-Aty i Shengxuan Ding, analizirali su podatke o automobilskim nesrećama u Kaliforniji od 2016. do 2022. Koristeći te podatke, usporedili su sigurnost autonomnih vozila s vozilima kojima upravljaju ljudi.
Prema američkoj Nacionalnoj upravi za sigurnost prometa na cestama (NHTSA), 94% svih automobilskih nesreća uzrokovano je ljudskom pogreškom. Za studiju su istraživači trebali neke stvarne statistike kako bi dobili dobru usporedbu. Kako bi se usporedili stope nesreća, u studiji su analizirani podaci o nesrećama za 2100 autonomnih vozila i 35.113 vozila kojima su upravljali ljudi. Istraživači su otkrili da su autonomna vozila u većini slučajeva općenito sigurnija od onih koje voze ljudi. Drugim riječima, otkrili su da je vjerojatnost nesreće autonomnog automobila manja nego kod vozila kojima upravljaju ljudi u sličnim uvjetima vožnje. No pronašli su dva scenarija u kojima su automobili kojima upravljaju ljudi sigurniji: u zoru/sumrak i pri skretanju. Čini se da je razlog taj što su senzori autonomnih vozila imali probleme u uvjetima slabog vanjskog svjetla kao što su zalazak ili izlazak sunca i tijekom složenih situacija skretanja.
– Nesreće koje uključuju napredne sustave vožnje događaju se češće od nesreća vozila kojima upravljaju ljudi u zoru/sumrak ili u uvjetima skretanja i to 5,25 odnosno 1,98 puta više – dodali su autori studije.
Studija je objavljena u časopisu Nature Communications.