Jesu li električni automobili spremani krenuti na duga putovanja? Mnogi vlasnici bi vam rekli da jesu i da već godinama putuju na duge pruge. No u Njemačkom autoklubu (ADAC) odlučili su na osnovu svog Ecotesta analizirati koji vam električni automobili osiguravaju veliki komfor na putovanjima, odnosno veliku kilometražu prije novog punjenja. U izračun je uključeno 90 posto dometa jer se turisti do punionice najkasnije voze s preostalom razinom baterije od oko 10 posto. Tome je pridodan domet koji se može napuniti pod idealnim uvjetima tijekom 20-minutne stanke na brzim punjačima. Sve to rezultira ukupnim dometom, koji se koristi kao mjera za velike udaljenosti.
Na testu je prednjačio Hyundai Ioniq 6 s baterijom od 77,4 kWh i pogonom na stražnje kotače, koji s jednim zaustavljanjem punjenja postiže ukupni doseg vožnje od 931 kilometar. Za velike udaljenosti također su vrlo pogodni Lucid Air (859 kilometara), BMW iX (835 kilometara), Mercedes EQS (825 kilometara) i EQE SUV (806 kilometara) te Polestar 2 (801 kilometar). U testiranim verzijama svaki postižu doseg veći od 800 kilometara.
Njemački autoklub sva vozila s ukupnim dometom većim od 750 kilometara s jednim zaustavljanjem za punjenje klasificira kao prikladna za velike udaljenosti. Do sada je to na ADAC testu postiglo trinaest električnih automobila. Dodatna 42 vozila s dometom između 750 i 500 kilometara ocijenjena su kao prikladna za velike udaljenosti s malo dužim vremenom punjenja. Klub navodi da je četrnaest automobila prikladno za velike udaljenosti pod određenim uvjetima (domet od 500 do 400 kilometara).
Četrnaest do sada testiranih električnih vozila može se smatrati jedva prikladnima za velike udaljenosti s dometom manjim od 400 kilometara s jednim zaustavljanjem punjenja. Straga je završio Fiat 500e s baterijom od 23,8 kWh, koji će prijeći samo 233 kilometra i koji je, zapravo, gradski automobil.
Nevjerojatno, ali Teslini modeli koji zapravo imaju reputaciju električnih automobila za duge relacije – u ovom testiranju nisu na vrhu. Tesla Model X Long Range zauzeo je 13. mjesto kao najbolja Tesla, a Tesla Model 3 s maksimalnim dometom nalazi se tek na 23. mjestu.
Pri kupnji električnog automobila potrošači bi trebali obratiti pozornost ne samo na veličinu baterije, već i na potrošnju energije i vrijeme punjenja. Vozilo bi također trebalo imati opciju predzagrijavanja baterije jer je ispravna temperatura baterije ključna za najveće moguće performanse punjenja pri brzom punjenju u hladnim uvjetima.
Top 20 električnih modela:
Domet s jednim zaustavljanjem Domet s punom baterijom Doseg s 20 minuta punjenja
- Hyundai Ioniq 6 2WD 931 km 502 km 429 km
- Lucid Air GT AWD 859 km 550 km 309 km
- BMW iX xDrive 50 835 km 553 km 282 km
- Mercedes EQS 450+ 825 km 521 km 304 km
- Mercedes EQE SUV 350+ 806 km 503 km 303 km
- Polestar 2 (82 kWh) 801 km 481 km 320 km
- Nio ET5 Touring 100 kWh 792 km 466 km 326 km
- Hyundai Ioniq 5 2WD (77 kWh) 786 km 423 km 363 km
- Mercedes EQE 350+ 783 km 480 km 303 km
- Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 4WD 782 km 422 km 360 km
- Mercedes EQS 580 782 km 488 km 294 km
- BMW i7 xDrive60 780 km 491 km 289 km
- Tesla Model X Max Range 763 km 476 km 287 km
- Volvo XC40 Single Motor 79 kWh 750 km 450 km 300 km
- Long Range Tesla Model S 743 km 459 km 284 km
- BMW i5 eDrive40 743 km 453 km 290 km
- Hyundai Ioniq 5 4WD (77 kWh) 730 km 393 km 337 km
- BMW i4 iDrive40 (84 kWh) 721 km 444 km 277 km
- VW ID.7 Pro 711 km 437 km 274 km
- Nio ET5 100 kWh 701 km 481 km 220 km
* Izvor: ADAC Ecotest