Ugradnja plinske instalacije u automobil mnogima se čini kao dobra ideja, a na kraju to i jest. Sa svim atestima i dodatnim troškovima koji se mnogima čine nelogičnima, taj je pogon i gorivo na kraju jeftiniji od klasičnog benzinskog. HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morava donosi vam sve važne tehničke detalje vezane uz ugradnju plina.
Kupnja vozila u kojem je tvornički ugrađen plin:
– Održavanje vozila i plinskog sistema ubrizgavanja možete odraditi u ovlaštenom servisu i nema potrebe još jednog odlaska u servis za servis plina
– Prilikom same proizvodnje motora odabir materijala za motore s LPG pogonskim gorivom je poboljšan pa su pojedini dijelovi u motoru otporniji na veća termička opterećenja nego za isti tvornički benzinski motor
– Ne gubite jamstvo na motor što je često problem ako odlazite naknadno ugraditi plin u vozilo
– Troškovi održavanja prvih pet godina i do 100.000 km u praksi nisu značajno veći nego redovno održavanje samog benzinskog motora. Nakon određenog vremena i plinske instalacije zahtijevaju veliki servis kojem će cijena ovisiti o obujmu potrebnih radova i potrebitih dijelova koje će biti potrebno zamijeniti prema planu održavanja vozila za točne iznose ovog tipa servisa preporuka je informirati se u servisu
Ugradnja plina u vozila u kojima nije ugrađen tvornički plin:
– Zahtijeva savjetovanje prije kupnje vozila s plinskim servisom je li motor pogodan za ugradnju plina
– U prednosti za ugradnju plina su često motori koji imaju hidro podizače za samo podešavanje zračnosti ventila ili mehaničko podešavanje zračnosti ventila putem vijka za podešavanje zračnosti ventila u odnosu na motore koji imaju fiksno podešavanje zračnosti ventila
– Ne savjetovanje s plinskim servisom prije kupnje vozila može znatno povisiti ugradnju plinskog sistema, a otvorena je mogućnost i nakon ugradnje plina da će se pojaviti brojni problemi koji mogu poskupiti održavanje vozila do razine da sve to neće biti isplativo
– Također, čest problem je preskakanje redovnih plinskih servisa koje treba provoditi prema planu kojeg je odredio proizvođač plinskog sistema, što je ključno za izbjegavanje niza navedenih problema
– Korištenje benzina samo do prebacivanja na rad s plinom malo će trošiti benzin, ali će smanjiti rad benzinskog sustava ubrizgavanja koji će često zahtijevati skupe popravke zbog malo korištenja i rada sa starim gorivom pa je preporuka na svaki treći potrošeni spremnik plina potrošiti i spremnik goriva kako bi izbjegli neželjene popravke na benzinskom sustavu goriva. Također je preporučljivo ne prazniti spremnik goriva ispod 1/3 spremnika benzinskog goriva kako bi se osiguralo hlađenje benzinske pumpe goriva u spremniku.
Zašto ugraditi plin:
– Ekonomična vožnja kroz pogonsko gorivo
– Ekološki trenutno najprihvatljiviji energent
– Kvalitetno ugrađeni i podešeni plinski sustav može produžiti radni vijek motora jer je smanjeno propadanje ulje motora s izgaranjem plina
– Veća autonomija vozila uz dva spremnika goriva
Kod kupovine novog vozila je preporuka kupiti vozilo s tvornički ugrađenim plinom, ugradnja plina u nova vozila koja nisu s tvorničkim plinom je istraživanje koje vas može skupo koštati. Za naknadnu ugradnju plina je preporuka kupovati starija vozila za koja su lakše dostupna alternativna rješenja kao zamjena kompletnog rabljenog motora ili korištenje zamjenskih dijelova jer na kraju priče većinom je cilj postići ekonomičnu vožnju, a ako već dođe do većih neispravnosti izazvanih nestručnom ugradnjom plina ili lošim održavanjem plinskog sistema lakše je taj problem financijski premostiti kod starijih vozila.