Nova studija Ureda za tehnologiju vozila američkog Ministarstva energetike (DOE) zaključuje da je cijena baterija za električna vozila pala za nevjerojatnih 90 posto između 2008. i 2023., što je proizvođačima automobila olakšalo smanjivanje cjenovnog jaza između vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem i električnih vozila. Tako piše u studiji, ali mi bismo dodali da je taj jaz još uvijek prevelik, pogotovo ako se razmišlja o električnoj mobilnosti kao dominantnoj formi transporta.
Pad cijena baterija se dogodio zahvaljujući poboljšanjima u baterijskim tehnologijama i kemiji, novim proizvodnim procesima i znatnom povećanju obujma proizvodnje. Cijena litij-ionske baterije pala je s 1415 USD/kWh u 2008. na 139 USD/kWh u 2023. godini. Razlika je manja ako uključite 15 godina inflacije, ali pad je i dalje 1000 USD kada se prilagodi trenutnoj vrijednosti u dolarima.
Baterija od 81 kWh Teslinog Modela Y koštala bi 114.615 dolara 2008. godine, u usporedbi s 11.259 dolara 2023. godine. Pretpostavlja se da će do kraja desetljeća usporedni električni automobili biti jeftiniji od benznaca.