Filtar goriva ima jednostavan i važan zadatak – spriječiti put nečistoća do motora vozila. U rezervoaru i gorivu ima sitnih nečistoća (prašine, čestica korozije…), a zadatak filtra je skupiti ih prije nego što krenu dalje i spriječiti štetu na motoru.
Filtri su često smješteni u rezervoaru goriva ili uz njega (uglavnom novija vozila), a ponekad se nalaze i dalje od rezervoara, negdje na cjevovodu koji vodi do motora.
Koji su simptomi onečišćenog i nefunkcionalnog filtra goriva? U slučaju začepljenog filtra motor će dobivati manje količine goriva od predviđenih, pa je moguće da nastanu problemi prilikom pokretanja motora. kad je motor u praznom hodu mogli biste osjetiti probleme u radu (po zvuku i vibracijama motora). Jedan od simptoma je i rast temperature motora, a pri ubrzanjima možete osjetiti i njegov nejednak rad, odnosno izostanak linearnosti ubrzanja. Zbog začepljenja filtra vjerojatno će se upaliti i žuta lampica motora na instrumentnoj ploči. Za kraj, suprotno logici – pretpostavljali biste da će sa začepljenjem filtra motor trošiti manje goriva – raste potrošnja jer će motor zahtijevati više goriva, odnosno pumpa goriva će raditi povećanim kapacitetom.
Vrijeme promjene filtra goriva se razlikuje od proizvođača do proizvođača, ali intervali su uglavnom od 40.000 do 60.000 kilometara. Vodite brigu o tome jer se radi o iznimno važnom dijelu sustava.