Dacia je nedavno predstavila treću generaciju megauspješnog Dustera. No je li baš treća? Vratimo se malo u povijest jer priča je ipak malo kompleksnija. Naime, u jednome trenutku na jednom mjestu jedan je terenac nosio naziv Dacia Duster, davno prije nego je Dacia krenula s novim Dusterom 2010. godine.
Prva verzija rumunjskog terenca pojavila se već osamdesetih godina prošlog stoljeća. No u početku taj automobil nije bio Dacia, već ga je potpisao drugi rumunjski proizvođač – ARO. Ideja je bila konstruirati model koji će konkurirati Ladi Nivi, predstavljenoj 1977. godine. Tehnologija je bila Dacijina, a ARO je prvi model plasirao 1980. godine sa skromnim motorom sa samo 62 KS. Agregat je proizvodila Dacia po Renaultovoj licenci – bio je to 1,4-litreni benzinac. Automobil je nazvan ARO 10.
Sad se sigurno pitate u kakvoj su vezi nekakav ARO 10 i Dacia Duster?! Veže ih samo tanka povijesna linija. Naime, veći kontigent terenaca ARO 10 uvezen je u Veliku Britaniju i lokalni uvoznik odlučio mu je promijeniti ime, odnosno osuvremeniti ga. Zamijenio je ARO Dacijom, te broju 10 efektnim imenom – Duster. Prva Dacia Duster prodavala se u Velikoj Britaniji osamdesetih i početkom devedesetih godina prošlog stoljeća. Po toj logici, novi Duster bio bi model četvrte generacije.
Na drugim manje zahtjevnim zemljama, ARO 10, koji se također zvao Dacia 10 ili ACM Enduro 4×4, ostaje u u prodaji sve do 2003. godine. Mijenjali su se motori, došli su dizelaši, a na različitim tržištima uvedena su i nova imena ARO Portaro, Caro ili Hisparo. Bio je dostupan u više karoserijskih oblika, s troje vrata, petero vrata, s ceradom straga, tvrdim krovom ili kao pick-up sa single i doublke kabinom.