Astron Aerospace pokazao je djelomični prototip novog rotacijskog motora s unutarnjim sagorijevanjem s odličnom toplinskom učinkovitošću od 60%. Produkt sagorijevanja je samo voda, nema ispušnih plinova. Astron Aerospace nedavno je najavio najnoviji novi inovativni motor, H2Starfire. To je neka vrsta Wankelovog rotacijskog dizajna, ali sa zanimljivim obratom: nema planetarnih zupčanika niti brtvila na vrhu. Umjesto toga, postoje dvije suprotno rotirajuće osovine koje imaju minimalne tolerancije bez trenja, koristeći keramičke premaze i titan za sprečavanje izlaska plina pod tlakom i ublažavanje toplinske deformacije. Govorimo o tolerancijama od manje od 0,1 mm.
H2 označava vodik, koji je pogonsko gorivo. Koristeći dva seta suprotno rotirajućih rotora s aluminijskom prednjom polovicom za usis i kompresiju motora i titanijskom stražnjom polovicom za ekspanziju i ispuh, Astron tvrdi da je uspio u potpunosti eliminirati potrebu za vodenim hlađenjem, smanjujući težinu i složenost te postižući više od 60% toplinske učinkovitosti.
Za usporedbu, tipični automobilski motor ima toplinsku učinkovitost bližu 20%, što znači da se 80% energije oslobođene sagorijevanjem gubi kao otpadna toplina. Najbolji motori za ulične automobile približavaju se efikasnosti od 40%.
Zrak se uvlači kroz prednju polovicu motora, gdje se komprimira na 13,8-20,6 bara i potom se ubrizgava vodikovo gorivo. Svjećica ili žarnica zapali smjesu, koja potom pokreće donju izlaznu osovinu. U praznom hodu motor radi pri 1000 okretaja u minuti i ide do vrtoglavih 25.000 okretaja u minuti, savršeno usklađen sa skupom povezanih zupčanika na gornjoj i donjoj osovini.
Ako znate nešto o tradicionalnim rotacijskim motorima, potrošnja ulja je uvijek bila problem. Budući da je H2Starfire dizajnirao linearni rotirajući motor, nema potrebe za brtvama na vrhu. Astron tvrdi da je motor gotovo bez trenja te je potrebno podmazati samo razvodne zupčanike i ležajeve. Zapravo, cijeli dizajn motora sastoji se od samo 82 dijela.
S dimenzijama 29x32x44 cm i masom od 54 kg, motor razvija 400 KS i 678 Nm okretnog momenta. Vidjet ćemo hoće li ovaj projekt zaživjeti…