Smanjenje emisija CO2 2025. u središtu je zabrinutosti proizvođača automobila u Europi. S uvođenjem novog praga smanjenja emisija i padom prodaje električnih vozila, procjene koje je otkrio Luca de Meo, predsjednik Renault Grupe i Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), sugeriraju da bi se sektor mogao suočiti s novčanom kaznom do 15 milijardi eura.
Luca de Meo upozorio je europske vlasti na ciljeve smanjenja emisija CO2 postavljene za 2025. godinu. Objasnio je:
– Već se pripremamo za 2025. jer primamo narudžbe za automobile koje ćemo isporučiti. Prema našim izračunima, ako razina prodaje električnih vozila ostane nepromijenjena, europska automobilska industrija mogla bi biti prisiljena platiti do 15 milijardi eura kazni ili odustati od proizvodnje više od 2,5 milijuna novih vozila.
Važno je zapamtiti da je trenutni nagli pad prodaje električnih vozila naveo proizvođače da povećaju marketing i prodaju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ova situacija vodi do povećanja prosječne razine CO2 po (prodanom) automobilu. Premda hibridna vozila mogu malo smanjiti emisiju CO2, ona ne mogu nadoknaditi pad prodaje električnih vozila jer su i emisije hibrida uglavnom iznad propisanih granica (osim plug-in hibrida), objavio je France Inter.
Smanjenje emisija CO2, nametnuto uredbom CAFE (Corporate Average Fuel Economy), drastično će se povećati od 1. siječnja 2025. godine. U 2025. propisima CAFE-a predviđeno je daljnje smanjenje praga emisije ugljičnog dioksida, postavljajući cilj od 81 g/km, u usporedbi s 95 g/km, koje vrijedi sad i tijekom posljednje tri godine.
Glavni je cilj ovog europskog modela smanjiti prosječnu stopu emisija CO2 prodanih novih vozila, s ambicijom da se do 2030. dosegne 50 g/km. Kako bi ispunili ove ciljeve, proizvođači automobila morat će postići prosječni prodajni miks od 25% električnih vozila do sljedeće godine. To je ambiciozan cilj, posebno na tržištu koje sve više odbija električna vozila.
– Moramo dobiti malo fleksibilnosti – kazao je Luca de Meo te dodao da je postavljanje rokova i novčanih kazni bez pružanja mogućnosti prilagodbe pravila vrlo opasno.
Malo je vjerojatno da će proizvođači automobila moći podnijeti novi porez na CO2 te platiti milijarde eura kazni. Drugo rješenje koje predviđaju proizvođači bilo bi smanjenje proizvodnje vozila u Europi za 2,5 milijuna primjeraka, što bi moglo rezultirati kaosom na tržištu i nestašicom novih vozila. Takav nametnuti pad proizvodnje i prodaje mogao bi se smatrati odgovorom ako Europska komisija ne odgovori pozitivno na upozorenje koje je izdala automobilska industrija.