Volkswagen na europsko tržište lansira novi SUV Tayron. Ovo svestrano vozilo s pet ili sedam sjedala smješteno je između modela Touareg (premium klasa) i modela Tiguan (srednja klasa). Možemo reći da je nasljednik modela Tiguan Allspace, koji nam je bio poznat s prethodnim modelom VW-ovog SUV-a. Tayron je razvijen i dizajniran u Wolfsburgu, a tamo će se i proizvoditi. Tehnička osnova SUV vozila najnoviji je evolucijski stupanj modularne poprečne (MQB evo) platforme. Tayron bi smo mogli nazvati produženim Tiguanom, a riječ produženi najbolje se ocrtava u volumenu prtljažnika, koji je s pet putnika čak 885 litara. Vozilo izgleda atraktivno, a isto se odnosi i na unutrašnjost, odnosno instrumentnu ploču i infotainment, koji su isti kao u Tiguanu.
Tayron će biti predstavljen s tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line. Ponuda počinje s modelom Tayron Life koji je već bogato opremljen. Između ostalog, uključuje sljedeće značajke: trozonski automatski klima-uređaj, pozadinsko osvjetljenje u 10 boja, devet zračnih jastuka, prekidač za iskustvo vožnje (upravlja profilima vožnje (uključujući profile pogona na sva četiri kotača za modele 4MOTION), glasnoćom zvuka i aktivacijom opcije Atmospheres kao unaprijed programiranim osvjetljenjem i audio ugođajima), zaštitu od sunca na stražnjim vratima, bežični App-Connect (za Apple CarPlay i Android Auto), digitalne instrumente, LED glavna svjetla uključujući automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), osvijetljeni Volkswagen logotip sprijeda i straga kao i 17-inčne kotače od lakog metala. Ponuda serijskih sustava potpore za vozača također je velika. Oni uključuju automatsku regulaciju razmaka (ACC), funkciju kočenja pri skretanju ako se približava vozilo iz suprotnog smjera, sustav potpore pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav potpore za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav automatskog kočenja u nuždi uključujući nadzor pješaka i biciklista (Front Assist), sustav stražnje kamere i dinamički prikaz prometnih znakova. Serijska oprema također uključuje upozorenje pri izlasku (Exit Warning). To je proširenje sustava za potporu pri promjeni voznog traka trake i, unutar ograničenja sustava, može spriječiti otvaranje jednih vrata ako se vozilo približava straga. Sustav izdaje i akustična i vizualna upozorenja.
Ovisno o paketu, Tayron se također može individualizirati paketima Leather, Design, Comfort, HD Light te pomoću dva Infotainment paketa, dva Winter paketa i dva Assist paketa. Ti paketi uključuju širok raspon opreme. Primjer paketa Comfort (serijski integriran u opremu Elegance): paket uključuje električno otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika, funkciju Easy Open i Easy Close poklopca prtljažnika (otvaranje i zatvaranje pokretom noge), sustav za zaključavanje i pokretanje bez ključa i sustav Park Assist Pro.
Druga dodatna oprema za Tayron uključuje inovativne sustave kao što su nova adaptivna regulacija voznog postroja DCC Pro s podesivim amortizerima s dva ventila i sofisticirana IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla marke Volkswagen s funkcijama interaktivnog osvjetljenja. Dostupna su i nova govorna asistentica IDA s integracijom ChatGPT-a (AI – umjetna inteligencija), veliki nagibni i klizni panoramski krov, sustav zvuka Harman Kardon s izlaznom snagom od 700 W i visokokvalitetni kožni paket s električno namjestivim ergoActive Plus sjedalima uključujući funkcije masaže i ventilacije. Opcijska oprema uključuje inovativne sustave potpore za vozača kao što je sustav Travel Assist koji pruža potpomognuto uzdužno i bočno navođenje pri svim brzinama.
S ovim modelom dostupno je sedam pogonskih sustava – eHybrid, eTSI, TSI i TDI. Volkswagen će novi Tayron nuditi s dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), djelomičnim hibridnim pogonom (eTSI), dva benzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora opremljena turbopunjačem (TDI). Spektar snage kreće se od 110 kW (150 KS) do 200 kW (272 KS). Benzinski motor opremljen turbopunjačem i najsnažniji dizelski motor opremljen turbopunjačem kombinirani su s pogonom na sve kotače 4MOTION; sve ostale verzije imaju pogon na prednje kotače. Sve verzije modela Tayron opremljene su automatskim mjenjačem s dvije spojke (DSG).
Dva plug-in hibridna modela predstavljaju posebno inovativno pogonsko rješenje jer nude velike dosege na električni pogon za svakodnevnu vožnju, privremeno pretvarajući Tayron u električno vozilo. U osnovnoj verziji, kombinacija 4-cilindričnog motora opremljenog turbopunjačem i električnog motora proizvodi snagu sustava od 150 kW (204 KS). Nasuprot tome, top verzija isporučuje 200 kW (272 KS). Zahvaljujući bateriji s kapacitetom od 19,7 kWh (neto), Volkswagen predviđa doseg na električni pogon veći od 100 km za modele Tayron eHybrid. Baterija se može puniti snagom do 11 kW na AC wallboxu ili AC punjaču i snagom do 50 kWh na DC stanicama za brzo punjenje.
Ulazak visoke tehnologije u svijet modela Tayron s benzinskim motorima obilježen je blagim hibridom sa110 kW (150 KS) s 48 V starter generatorom pokretanim remenom i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACT plus). Tijekom kočenja, kinetička energija se rekuperira putem generatora i pohranjuje u zasebnu bateriju od 48 V. Tayron upotrebljava tu energiju za isključivanje benzinskog motora opremljenog turbopunjačem u fazama usporavanja i na nizbrdici, čime pomaže u uštedi goriva. Baterije od 48 V opskrbljuju sve sustave energijom, čak i kada je motor na izgaranje isključen. Nadalje, sustav od 48 V optimizira performanse vozila tijekom kretanja zahvaljujući funkciji pojačanja električne snage; u ovom slučaju generator preuzima ulogu električnog motora.
Benzinski motori opremljeni turbopunjačem (TSI) i dizelski motori opremljeni turbopunjačem (TDI) – najnovija su generacija 2,0-litrenih 4-cilindričnih motora. TDI sa 110 kW (150 KS) i pogonom na prednje kotače posebno je ekonomičan pogonski sustav. Veći TDI sa 142 kW (193 KS) također je vrlo ekonomičan i serijski je kombiniran s pogonom na sve kotače 4MOTION. Dva TSI motora sa 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS) uvijek dolaze s pogonom na sve kotače.
Modeli Tayron 4MOTION s mehanizmom za vuču odobreni su za težinu prikolice do 2500 kg (kočeno, uspon od 12 posto). Pretprodaja modela modela Tayron u Hrvatskoj starta krajem godine kada će biti poznate i cijene, dok prvi primjerci dolaze na proljeće 2025. godine.