Ključna razlika u odnosu na litij-ionsku bateriju druge generacije je u tome što natrijeva baterije može normalno funkcionirati (bez većeg gubitka energije) na ekstremno niskim temperaturama do -40 °C. Baterije su pokazale bolje sigurnosne performanse i otpornost na niske temperature uz zadržavanje gustoće energije. Službena gustoća energije nove natrij-ionske baterije nije prijavljena, ali poznato je da CATL ima cilj premašiti 200 Wh/kg.
CATL je demonstrirao svoju prvu generaciju natrij-ionske baterije 2021. godine. Privukao je široku pozornost medija zbog navodne visoke gustoće energije, sposobnosti brzog punjenja, izvrsne toplinske stabilnosti i dobrih performansi na niskim temperaturama. U to je vrijeme Robin Zeng, izvršni direktor CATL-a, rekao da je cilj istraživanja i razvoja za sljedeću generaciju natrij-ionskih baterija da gustoća energije dosegne preko 200 Wh/kg.
U siječnju 2024. je konkurentski BYD započeo je izgradnju tvornice za natrij-ionske baterije s godišnjim proizvodnim kapacitetom od 30 GWh. U početku proizvodit će se baterije s gustoćom energije od 105 Wh/kg i predviđeno je da se u kasnijim fazama ide do 130 Wh/kg. Zbog toga se tvrdnje o CATL-ovoj bateriji druge generacije s 200 Wh/kg čine malo vjerojatnima. No vidjet ćemo…