Od svih ključnih pitanja, je li svemir beskonačan, ima li života nakon smrti, bdije li nad nama neka božanstvena sila, hoće li Hrvatska ikada biti na gospodarskoj razini jedne Njemačke…, samo je na jedno moguće dobiti odgovor. Uglavnom znamo zašto su Dacije jeftine, ali zašto su doista jeftine, do posljednjeg detalja… Taj odgovor potražio je švicarski Blick.ch i dobio ga je od člana Razvojnog odbora tvrtke Marca Strussa. Dakle, ovo su njegova pojašnjenja, koja pokazuju kako se u uštedama može biti kreativan pa čak i inovativan. Budimo iskreni, dovoljno je samo da vas oči služe pa da vidite da unutrašnjost Joggera i shvatit ćete da se Dacia ne opskrbljuje dijelovima na istom mjestu kao i proizvodni tim Bentleya.
Proizvodnja se već u startu odvija jeftino u dva pogona u matičnoj zemlji Rumunjskoj jer kao što znate tamo plaće nisu visoke. Mala je vjerojatnost da će Dacia graditi tvornice u Austriji ili Velikoj Britaniji.
Kao podružnica Renaulta, Dacia se može osloniti na tehnologiju Francuza i koristiti pogone i druge tehnologije iz izloga grupe. Jezgra Dustera, na primjer, još uvijek se temelji na istoj tehnologiji kao i treće izdanje Renault Clia, lansiranog 2005. godine.
Ali to nije sve, Dacije nisu samo jeftine, nego i imaju solidne rezultate kada je riječ o sigurnosti (prije svega korektni rezultati na crash testiranjima, sustavi aktivne sigurnosti još su skromni i zbog toga Dacije dobivaju manje zvjezdica na Euro NCAP testovima) i izgledaju dobro u usporedbi s drugim jeftinim automobilima.
U čemu je, dakle, tajna Rumunja? Pogledajmo na primjeru novog Joggera. Malena masa vozila je jedan od ključnih odgovora. Lagani automobili znači manje sirovina i manje motore. I jedno i drugo pojeftinjuje proizvodnju, a time i vozilo. Dacia Jogger košta malo više od 19.400 eura u Hrvatskoj ili oko 19.600 eura ako želite malo više opreme.
Boja za štitnik podvozja već je ugrađena u plastiku tijekom proizvodnje. Dakle, ne mora se posebno bojati. To štedi jedan radni korak i čini štitnik podvozja izdržljivijim. Krhotine od kamena ili druge ogrebotine nisu vidljive i ne mogu oštetiti lak koji se tada mora obnoviti.
Umjesto plastičnih bočnih zaštita na Joggerovim vratima su naljepnice, što je, kažu u Daciji, višestruko motivirana odluka. Jeftinije su, a i plastične obloge u ovom cjenovnom rangu bile bi doista jeftine i brzo bi izgledale istrošeno. Prednji dio do B-stupa Joggera posuđen je od Sandero Stepwaya, što smanjuje troškove.
Ako pogledate malo bolje, Jogger straga nema ispušne cijevi, čak niti lažne. Završetak ispušnog sustava negdje je na sredini automobila, što, pogađate, također štedi materijal i novac. Stražnja svjetla su postavljena okomito. Niti jedna lampa nije na vratima prtljažnika. Tako su vrata oslobođena ovih električnih instalacija, ali i njihov je otvor veći za prtljagu.
Dacia nije razvila nova sjedala za treći red sjedala u Joggeru te nastavlja koristiti ona iz prethodnika Lodgyja. Sjedala su teška samo deset kilograma. Tračnice za pomicanje sjedala izostavljene su zbog troškova i težine.
Dok kupci moraju bez električnih vrata prtljažnika ili kliznih stražnjih sjedala, krovni nosač dostupan je gotovo besplatno. Krovni nosači su dizajnirani na način da se uzdužne šipke mogu okrenuti poprečno u samo nekoliko jednostavnih koraka i transformirati u krovni nosač, što kupcu štedi novac jer ne mora nabavljati posebne nosače.