Inženjeri iz Laboratorija za istraživanje motora na Sveučilištu New South Wales (UNSW) u Australiji napravili su ogroman korak prema održivosti motora s unutarnjim izgaranjem. Uspjeli su transformirati konvencionalni dizelski motor da radi kao hibridni vodikovo-dizelski sustav, smanjujući emisiju CO2 za više od 85% – dizelski motor koji gotovo ne zagađuje okoliš. Ovaj inovativni razvoj vodio je profesor Shawn Kook, u suradnji s profesorom Evettom Hawkesom.
Nakon 18 mjeseci rada uspjeli su stvoriti sustav s izravnim ubrizgavanjem vodika i dizela koji omogućuje bilo kojem dizelskom motoru da radi na 90% vodika. Rezultati su zapanjujući: emisije CO2 smanjene su za 85,9% u odnosu na tradicionalni dizelski motor. Također, minimalizirane su i emisije dušikovih oksida. Najbolja stvar kod ove tehnologije je njezina trenutna praktična primjena. Bilo koji dizelski motor koji se koristi u kamionima, poljoprivrednim strojevima ili rudarskoj opremi mogao bi se prilagoditi ovom sustavu u samo nekoliko mjeseci.
Sustav koji je razvio tim UNSW-a zadržava izvorno ubrizgavanje dizelskog goriva, ali dodaje izravno ubrizgavanje vodika. Ova inovacija omogućuje kontrolu smjese unutar cilindra motora. Punjenje vodika i zraka u potpunosti je kontrolirano prije nego što se zapali malom količinom dizela.
Drugi ključni aspekt je da ovaj sustav ne zahtijeva vodik visoke čistoće, koji je skup za proizvodnju. Osim toga, učinkovitost motora poboljšana je za više od 26% u usporedbi s konvencionalnim dizelskim motorima. Potencijal ove tehnologije je ogroman, posebno u industrijskim sektorima koji već imaju stalnu infrastruktur za opskrbu vodikom, poput rudnika. Ideja o pretvaranju postojećih dizelskih motora u hibridne vodikovo-dizelske sustave mogla bi biti revolucionarno rješenje u prijelazu na održivi promet.