Zašto većina novih automobila nema rezervni kotač? Neki razlozi vam sigurno padaju na pamet, a mi ćemo ih probati skupiti na jednom mjestu.
Jedan od razloga je smanjenje troškova proizvodnje vozila. Svaki euro je bitan, a s izbacivanjem kotača i gume štede značajna sredstva. Uostalom, mnogi će vam proizvođači vrlo rado prodati rezervni kotač u punoj ili smanjenoj dimenziji kao dio dodatne opreme.
Potom, razlog je i ušteda u potrošnji goriva. Automobili bez rezervnih kotača minimalno štede u potrošnji goriva, ali svaki gram CO2 je važan proizvođačima automobila tijekom testiranja i prijavljivanja potrošnje tijelima Europske unije, na primjer. Tako se smanjuje financijska penalizacija koju moraju platiti ako im vozila emitiraju više CO2 nego što je to dozvoljeno. Guma, kotač i dizalica obično teže oko 27 kilograma.
Posljednji razlog su hibridi ili električna vozila. U slučaju ovih automobila potrebno je također smanjiti masu zbog reduciranja potrošnje energije/goriva, ali posebice kod hibrida, baterija će ponekad biti na mjestu gdje je smješten rezervni kotač.
Ako automobil ne dolazi s rezervnom gumom, obično će biti opremljen brtvilom za gume i kompresorom zraka. No ako vam pukne guma ovo je samo privremeno rješenje, a ako je porezotina veća taj kompletić vam neće biti od pomoći.