Prošlo je više od desetljeća otkako je američki zrakoplovni div Boeing počeo raditi na zrakoplovu 777x. Nakon niza kašnjenja i propuštenih rokova, čini se da je tvrtka spremna na tržište 2026. godine plasirati širokotrupnu varijantu 777, a dobavljač motora za zrakoplov, GE Aerospace, spreman je isporučiti poseban proizvod.
Boeing opisuje 777X kao najveći i najučinkovitiji dvomotorni mlažnjak na svijetu, a za tu tvrdnju postoji nekoliko razloga. Avion će biti dostupan u tri verzije, i to 777-8, 777-8 Freighter i 777-9. Osnovni 777-8, ako se tako može nazvati, ističe se dometom, jer može prijeći udaljenost veću od 16.190 km, dok 777-9 donosi putnički kapacitet od čak 426 putnika. Za održavanje zrakoplova u zraku bit će odgovoran par potpuno novih motora koje proizvodi GE Aerospace, nazvanih GE9X. Kao što priliči najvećem i najučinkovitijem dvomotornom mlažnjaku na svijetu, to su ujedno najveći i najsnažniji motori za komercijalne zrakoplov.
Promjer motora je 3,4 metra, piše Autoevolution. Motor se oslanja na ukupno 16 kompozitnih lopatica ventilatora četvrte generacije, šest lopatica manje nego u motoru GE90. Ovaj dizajn omogućuje maksimalan protok zraka i minimalni otpor, što pozitivno utječe na potrošnju goriva i buku, ali i na smanjenje potrebnog zraka za hlađenje od 59 posto. Novi pogonski agregat trebao bi pružiti poboljšanje od pet posto u potrošnji goriva u usporedbi s najboljim zrakoplovima s dva motora na tržištu i poboljšanje od deset posto u odnosu na motor GE90-115B. Osim toga, razine NOx trebale bi biti upola manje od onih u konkurentskim motorima i 55% niže od regulatornih ograničenja. GE9X je certificiran za 450 do 470 kilonjutna potiska, što je rekord u svijetu zrakoplovstva. Kaže se i da je GE9X najtiši turboventilatorski motor koji je GE Aerospace ikada proizveo. Svaki od motora koje trenutačno proizvodi GE bit će poslan u Ohio na testiranje, a zatim će se ih poslati u Everett, Washington, gdje se obavlja završna montaža Boeinga 777X.
S novim Boeingom 777X dolazi tehnološki iskorak: Pokretat će ga par najsnažnijih mlaznih motora!
Novi pogonski agregat trebao bi pružiti poboljšanje od pet posto u potrošnji goriva u usporedbi s najboljim zrakoplovima s dva motora na tržištu