Toyotin dizelaš koji živi već 35 godina: Jednostavan je i izdržljiv!

Tajna leži u mehaničkoj jednostavnosti i, posljedično, nevjerojatnoj izdržljivosti

Toyotin dizelski motor proizvodi se i danas, gotovo nepromijenjen od svog lansiranja početkom devedesetih godina. Motor 1HZ, kreiran je s s jasnim ciljem, da bude izdržljiv u najtežim uvjetima. Ovaj 4,2-litreni redni šesterocilindrični dizelski motor prvo je ugrađen u Land Cruiser serije 70. Njegova tajna leži u mehaničkoj jednostavnosti – 1HZ je atmosferski dizelski motor s blokom od lijevanog željeza, kovanom radilicom i mehaničkom pumpom za gorivo koja je tolerantna na goriva niske kvalitete. Motor ima i sustav razvoda s pogonom na zupčanike. Turbo punjača – nema. Sa 129 KS i 285 Nm okretnog momenta, on nudi dovoljno za ozbiljne radne zadatke na terenu.

Tijekom desetljeća, 1HZ je primio minimalna ažuriranja, prvenstveno usmjerena na sustave kontrole emisija, ali njegova temeljna arhitektura ostala je netaknuta. Ovaj motor pokretao je i pokreće Land Cruisere u Australiji, Africi i Aziji. Danas se, također, ugrađuje u Land Cruisere serije 70, a kuouju ga i organizacije Ujedininjenih naroda. Razlog je njegova pouzdanost i činjenica da u slučaju kvarova nije potrebno angažirati često nedostupnu elektroničku dijagnostiku. Na većini područja ne kojima Land Cruiser radi ona nije dostupna. zdržljivost motora je legendarna. Na internetskim forumima mnogi korisnici izvijestili su o zapanjujućim brojkama, od 750.000 prijeđenih kilometara. Trideset pet godina kasnije, Toyota i dalje održava 1HZ živim u seriji 70, osiguravajući dostupnost dijelova i servisa čak i u udaljenim radionicama.