Kineski proizvođači automobila sve su prisutniji u Hrvatskoj pa je već teško pobrojiti sve marke i modele. Jedan od prepoznatljivih je Dongfeng, koji je s kompaktnim SUV-om Forthing T5 Evo već udario snažan pečat na našem tržištu. Kineska ekspertiza u proizvodnji električnih automobila je i više nego prisutna pa je bilo samo pitanje vremena kad će nas Dongfeng i njegov uvoznik Auto Hrvatska počastiti prvim takvim vozilom. Dakle, ovo je Box, mali gradski automobil koji dokazuje da i električna vozila mogu imati korektnu cijenu, a da se pritom ne gubi previše na performansama i opremljenosti.
Simpatično vozilo jasno naglašava korak koji su kineski proizvođači prešli u dizajnu. Linije su mekane, moderne, pomalo podsjećaju na neke primjere poput Honde Jazz, ali bez kopiranja, nego s mnogo originalnih ideja, pogotovo u prednjem dijelu vozila. Veliko iznenađenje je interijer, Box nema gornji metalni okvir na vratima (to automobilu daje veliku dozu luksuza), a nastavlja se s ostalim elementima. Središnja konzola nadilazi klasu malih i povoljnih gradskih vozila s lijepo izvedenim i mekanim oblogama.
Također, ekrani infotainmenta i mali ekran instrumentne ploče imaju modernu i atraktivnu grafiku. Zasad Box nema Apple Car Play i Android Auto, već se ta funkcija osigurava pomoću donglea koji se spaja na USB priključak. Također, ako već spominjemo nedostatke, ekran multimedije nerijetko će sporije reagirati na zapovijedi vozača, a to zna oduzeti vremena.
Kabina Boxa je iznimno prostrana, a to znači da će u njoj bezbrižno putovati četiri odrasle sobe, pritom je i prtljažnik raskošnih dimenzija u ovoj klasi. Ipak je Box tek nešto malo duži od četiri metra.
Veliko ugodno iznenađenje je način na koji se Box ponaša na cesti. Sjajno i tiho amortizira neravnine, s direktnim upravljačem omogućuje jasne i brze procjene vozača, u gradu je okretan, u zavojima stabilan i pri većim brzinama u zavojima, na primjer. Pritom je i zvučna izolacije i više nego primjerena.
Na tržištu je Box prisutan u dvije verzije, snaga je uvijek ista – 95, ali je razlika u baterijama. Manja omogućuje domet od 230 km, a ova veća s kapacitetom od 42,3 kWh će dati dovoljno električne energije za tvornički deklariranih 310 km. Pritom je sad razlika između dva modela samo 1000 eura pa se više isplati ovaj skuplji model (ima i bogatiju opremu).
S opcijom V2L Box može strujom puniti i vanjske uređaje. Pogon je na prednje kotače, snaga je adekvatna i osigurava solidna ubrzanja. S uključenim klima-uređajem, tvornička autonomija u gradu se može dosegnuti, ali ako otiđete na autocestu, skratit će se razmaci između punjenja na dvjestotinjak kilometara. Brzina punjenja je korektna, 80 kW (od 30 do 80 posto 45 minuta) na brzom punjaču ili 6,6 kW na AC punjaču. Sa svim ovim podacima Box se prije svega definira kao gradski automobil. I to vrlo dobar, gotovo odličan.
Tehničke karakteristike Dongfeng Box Premium
MOTOR električni, snaga 70 kW/95 KS, okretni moment 160 Nm, kapacitet baterije 42,3 kWh
DIMENZIJE dxšxv 402x181x157 cm, međuosovinski razmak 266,3 cm, prtljažnik 326 l, masa 1430 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 140 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,8 s
POTROŠNJA 10,5 kWh/100 km
EMISIJA CO2 0 g/km
Euro NCAP nije testiran
+ Uglađenost u vožnji, prostranost, odnos uloženo/dobiveno
– Infotainment, zasad nema Apple Car Play i Android Auto
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamere za parkiranje 360 stupnjeva, LED svjetla, adaptivni tempomat, električno prilagodljiva prednja sjedala, grijana i ventilirana, V2L opcija, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci
Dodatna oprema:
Cijena: 25.990 eura