Ovo je deset najbržih vlakova na svijetu: Rekorder je postigao 575 km/h

Brze željeznice nastavljaju transformirati prijevoz, nudeći održive alternative zračnom prometu za putovanja na srednje udaljenosti

Bilo da se radi o kineskim futurističkim dizajnima, japanskom uvijek pouzdanom Shinkansenu ili elegantnim europskim vlakovima, utrka za izgradnju najbržeg vlaka jednako je usmjerena na inovacije koliko i na brzinu. Danas ovi vlakovi nisu samo transportni sustavi, to su uvidi u budućnost održivog, učinkovitog ali i uzbudljivog putovanja. Ovo je deset najbržih vlakova na svijetu, piše Interesting Engeeniring.

1. TGV (Francuska): 575 km/h

Najveća brzina postignuta je 2007. godine i nakon toga nije više dosegnuta. Međutim, TGV i danas ide uredno preko 300 km/h.

2. JR SCMaglev L0 serija (Japan): 505 km/h

Premda još nije u komercijalnoj upotrebi, postat će najbrži vlak na svijetu kada se Chuo Shinkansen otvori 2034. godine.

3. Šangajski maglev (Kina): 460 km/h

Trenutno najbrža komercijalna putnička linija na svijetu koja koristi njemačku Transrapid tehnologiju.

4. CR450 Fuxing (Kina): 450 km/h

Kineski program CR450 najznačajniji je korak naprijed za konvencionalne brze željeznice ovog desetljeća. Prototip je predstavljen početkom 2025., a cilja na brzinu puovanja od 300 km/h u prometu s projektiranom brzinom od 450 km.

5. CR400 Fuxing (Kina): 350 km/h

Trenutna kineska platforma za brze vlakove CR400AF/BF koja prometuje preko najveće svjetske mreže brzih vlakova. Spajaju aerodinamičku profinjenost s domaće razvijenom vučom, signalizacijom i upravljanjem vlakom.

6. Talgo 350 (Španjolska): 350 km/h

Talgo 350, koji je proizvela španjolska tvrtka Talgo u partnerstvu s Bombardierom, ušao je u promet 2005. godine. Imaju prepoznatljiv aerodinamički dizajn optimiziran za španjolske brze pruge.

7. Shinkansen E5/H5 (Japan): 320 km/h

Aktivni ovjes i nagib karoserije do 1,5 stupnjeva omogućuju ovim vlakovima održavanje velikih brzina kroz krivulje velikog radijusa bez ugrožavanja udobnosti vožnje što je jedan od razloga zašto Shinkansen ostaje referentna točka za uspješne vlakove s malom količinom incidenata i velikom brzinom. U probnoj vožnji postigao je 320 km/h, ali u komercijalnoj uporabi brzine su niže.

8. ICE 3 (Njemačka): 320 km/h

Serija ICE 3 ima distribuiranu vuču s motorima raspoređenima po cijelom vlaku, maksimizirajući putnički prostor uklanjanjem namjenskih vagona s pogonom.

9. Eurostar e320 (UK/Francuska): 320 km/h

Vlakovi Eurostar E320 prometuju kroz tunel ispod La Manchea, povezujući London, Pariz i Bruxelles, a temelje se na Siemensovoj Velaro tehnologiji.

10. KTX serija (Južna Koreja): 305 km/h

Južnokorejski vlakovi KTX, zasnovani na francuskoj TGV tehnologiji, voze brzinom od 305 km/h.