Test Isuzu D-Maxa: Beskompromisni (terenski) igrač, opremljen modernom tehnologijom!

U svemu što su radne karakteristike jednog pick-upa, Isuzu D-Max pokazuje visoku spremnost. Nosivost, terenske sposobnosti…, sve je konstruirano baš kako mora biti

Idemo u kratku inspekciju, pogon na sva četiri kotača: ima, redukcija prijenosa: ima, blokada stražnjeg diferencijala: ima, čelični okvir na kojem leži karoserija: ima, dizelski motor: ima. Da i ne znate o kojem se vozilu radi iz priloženih fotografija, iz prve rečenice mogli biste pretpostaviti da testiramo pick-up. Isuzu D-Max je svojevrsni klasik jer japanska tvrtka još od 1961. godine proizvodi sličan tip vozila pa je tu ideju doista usavršila. Nije D-Max bez mana, ali one nisu povezane s radnim karakterom vozila, gdje je besprijekoran. 

Prvo malo nužnih brojki: 1000 kg nosivosti i kapacitet vuče 3,5 tona, što je na tragu konkurenata. Ova testirana verzija je s četiri sjedala i dovoljno prostora u kabini za četiri odrasle osobe, a dostupne su inačice s kabinom s dva sjedala (single) i malo produženom kabinom s dvoja vrata (Space). Uglavnom, Isuzu nije mogao pobjeći od modernizacije jer aktualni pick-upovi su nerijetko kombinacija šminkerskih i radnih vozila.

Kabina je moderno opremljena, s dva ekrana koja su već klasična postavka na automobilskom tržištu. Vozačko mjesto je uredno, ergonomski uređeno bez pogreške sa svim funkcijama koje su blizu i lako dostupne, uključujući i kotačić za izbor pogona/prijenosa. Isuzu D-Max nije samo robustan, s top opremom i šminkerskim dodacima, ovaj pick-up je i oku ugodan.  Prije svega se to odnosi na atraktivni prednji kraj i bok s roll-barom. Posljednji redizajn D-Maxa Isuzu je potpisao 2023. godine pa se može reći da je ovo vozilo svježe i spremno za utrku s konkurentima. 

Isuzu u europskoj specifikaciji na tržište dolazi samo s 1,9-litrenim turbodizelašem. Konkurenti poput Amaraoka ili Rangera nude i V6 dizelaše te više snage. Gledaju li se radne karakteristike, D-Max ne gubi ništa jer su nosivost i mogućnost povlačenja prikolice na razini suparnika. Motor istiskuje dovoljno snage i okretnog momenta za ugodnu vožnju, pogotovo kad pokrene vozilo, odnosno ako se ne gleda samo brojke o početnom ubrzanju. Iskreno, više od ovih 164 KS i 360 Nm i nije potrebno. Pogotovo uzevši u obzir da D-Max nije limuzina ili SUV.

Upravljanje snagom i momentom u kompetentnim je rukama šestbrzinskog automatskog mjenjača, brzog i efikasnog u pravovremenom mijenjaju stupnjeva prijenosa. Prvi nedostatak je povećana buka dizelaša, pogotovo pri niskim brzinama. Na cesti, pri nekoj prosječnoj brzini, buka nije toliko izražena. Potrošnja? Vrlo dobrih 9,5 litara u prosjeku!

Na cesti je D-Max ozbiljna pojava, a vozača će oduševiti činjenica da su ga, unatoč čeličnoj šasiji, japanski inženjeri učinili jednostavnim za vožnju, poput bilo kojeg osobnog vozila. Uz preciznost u upravljanju čak se mogu pohvaliti vozne osobine D-Maxa, koji bazično dolazi sa stražnjim pogonom.  Ako je D-Max primarno radno vozilo, onda ne treba čuditi tvrđa postavka ovjesa, što će se posebno osjetiti u gradu gdje će se prelasci preko neravnina osjetiti i u kabini. Buka ovjesa je utišana, ali frekvenciju ćete zamijetiti. Na otvorenoj cesti Isuzuov pick-up je vozilo koje ne umara te omogućuje i duža putovanja.

D-Max je kralj makadama, zbog mogućnosti uključivanja pogona na sve kotače u vožnji, redukcija prijenosa, blokade stražnjeg diferencijala, ali i Rough Terrain Modea, Isuzuove izmišljotine, koja dodatno pojačava sposobnost na makadamu asistiranjem sustava elektronske kontrole stabilnosti te individualnim kočenjem kotača, ovisno o statusu u kojem se vozilo nalazi u nekoj blatnoj kupki ili na usponu/silasku… Ako morate ne teren, prag mogućnosti s ovim vozilom je iznimno visok (prilazni kut 30,5 stupnjeva, odlazni 24,2 stupnja, dubina gaza 800 mm i visina od tla 240 mm).

Isuzu D-Max je opremljen svim modernim sustavima aktivne sigurnosti, uključujući i sofisticirani sustav kamera za prepoznavanje prometa ispred vozila. Ugrađen je i pokrov teretnog prostora. Cijena je očekivana za vozilo koje je maksimalno opremljeno. U ponudi su i, naravno, jeftinije verzije. Početna sa Space kabinom stoji 42.460 eura. 

Tehničke karakteristike Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport

MOTOR turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1898 ccm, snaga 120 kW/164 KS pri 3600 o/min, okretni moment 360 Nm pri 2000 o/min

DIMENZIJE dxšxv 528x187x179 cm, međuosovinski razmak 312,5 cm, nosivost 1000 kg, spremnik goriva 76 l, masa 2041 kg

OVJES sprijeda dvostruka ramena, straga osovina, lisnate opruge

PERFORMANSE najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12,6 s

POTROŠNJA 8,9 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 235 g/km

Euro NCAP *****

+ Terenske sposobnosti, vozne osobine, ukupna kvaliteta, sustavi aktivne sigurnosti

– Neudobnost na seriji neravnina, buka motora

Serijska oprema: ABS, ESC, 8 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za parkiranje 360 stupnjeva, bi-LED svjetla, adaptivni tempomat, električno pokretana kožna sjedala, grijanje prednjih sjedala, blokada stražnjeg diferencijala, redukcija prijenosa, pokretanje vozila bez ključa, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, aluminijski naplatci, metalik boja

Dodatna oprema: pokrov teretnog prostora, zaštita blatobrana, roll-bar, svjetlo i struja u teretnom prostoru (4760 eura)

Cijena 62.250 eura