Norveški sigurnosni stručnjaci otkrili su da kineski električni automobili neprestano pokušavaju slati podatke u Kinu, čak i kada su automobili ugašeni. Test vozila Nio ES8 otkrio je da se 90 posto podataka automobil šalje u Kinu. Kad je potpuno bio izvan dometa, istrživači su otkrili da pokušava uspostaviti vezu sa satelitskim sustavom BeiDou. Vjerojatno je samo pokušavao locirati gdje se nalazi, ali zanimljivo je da ima mogućnost odabira BeiDoua umjesto GPS-a.
– Otkrili smo da se automobil stalno pokušava spojiti na internet kako bi prenio informacije. Ne znamo za što će se te informacije koristiti – kaže viši savjetnik na Sveučilištu jugoistočne Norveške Arild Tjomsland za Motor.no.
Test su proveli Tjomsland i sigurnosni stručnjak Tor Indstøy (Telenor) koji je zaključao vlastiti električni automobil Nio ES8 u špilju kako bi izolirali sve signale. Automobil je neprestano pokušavao slati signale.
– Čak 90 posto ide u Kinu – rekao je Tor Indstøy za NRK Radio.
Najgore od svega bilo je otkriće da je automobil pokušavao uspostaviti kontakt s kineskim satelitskim sustavom BeiDou. BeiDou je kineski ekvivalent GPS-a i sustav se koristi u civilne i vojne svrhe.
– Naš test pokazao je da postoji velika razlika između onoga što su proizvođači naveli u svojoj dokumentaciji i onoga što je automobil stvarno pohranio i komunicirao, kaže Arild Tjomsland.
Otkriće dolazi ubrzo nakon još jednog norveškog slučaja kada je norveška autobusna tvrtka Ruter otkrila da se njezini kineski autobusi Yutong mogu daljinski upravljati i zaustavljati iz Kine putem skrivene SIM kartice. Slične SIM kartice su pronađene i u nekoliko stotina danskih autobusa. NIO je porekao sve optužbe i tvrde da se pridržavaju svih GDPR propisa kao i da su svi podaci anonimizirani.
