Norveški sigurnosni stručnjaci otkrili su da kineski električni automobili neprestano pokušavaju slati podatke u Kinu, čak i kada su automobili ugašeni. Test vozila Nio ES8 otkrio je da se 90 posto podataka automobil šalje u Kinu te da automobil pokušava komunicirati s kineskim satelitskim sustavom BeiDou, kojim upravlja kineska vojska.
– Otkrili smo da se automobil stalno pokušava spojiti na internet kako bi prenio informacije. Ne znamo za što će se te informacije koristiti – kaže viši savjetnik na Sveučilištu jugoistočne Norveške Arild Tjomsland za Motor.no.
Test su proveli Tjomsland i sigurnosni stručnjak Tor Indstøy (Telenor) koji je zaključao vlastiti električni automobil Nio ES8 unutar hermetički zatvorene špilje kako bi izolirali sve signale. Automobil je neprestano pokušavao slati signale.
– Čak 90 posto ide u Kinu – rekao je Tor Indstøy za NRK Radio.
Najgore od svega bilo je otkriće da je automobil pokušavao uspostaviti kontakt s kineskim satelitskim sustavom BeiDou. BeiDou je kineski ekvivalent GPS-a i sustav se koristi u civilne i vojne svrhe.
– Naš test pokazao je da postoji velika razlika između onoga što su proizvođači naveli u svojoj dokumentaciji i onoga što je automobil stvarno pohranio i komunicirao, kaže Arild Tjomsland.
Otkriće dolazi ubrzo nakon još jednog norveškog slučaja kada je norveška autobusna tvrtka Ruter otkrila da se njezini kineski autobusi Yutong mogu daljinski upravljati i zaustavljati iz Kine putem skrivene SIM kartice. Slične SIM kartice su pronađene i u nekoliko stotina danskih autobusa. NIO je porekao sve optužbe i tvrde da se pridržavaju svih GDPR propisa kao i da su svi podaci anonimizirani.
