Kina i EU dva srca bratska

Povećanje kupovne moći najbolje se manifestira u nabavci novih vozila, a azijski i globalni div u tom segmentu osobne potrošnje nezaustavljivo juriša

Znate li po čemu će Kina i Europska unija biti izjednačeni 2025. godine? Na našem kontinentu i u najmnogoljudnijoj državi na svijetu izjednačit će se broj osobnih automobila. U Kini je 2015. bilo 136 milijuna vozila, a u EU 256 milijuna. Rast kineske srednje klase nosi i bolji standard, a to znači prelazak s bicikla ili cipelcuga u novi Peugeot, BMW ili Great Wall. Odzvonilo je poderanim đonovima na cipelama, vrijeme je za polaganje vozačkog ispita i posjet salonu automobila. U Kini se godišnje prodaje 24.72 milijuna novih automobila što je ukupno 30 posto svjetskog tržišta. Prodaja električnih vozila porasla je 2017. za 82 posto i u Kini je kupljeno 468 tisuća takvih automobila.

Sad vam je jasno zbog čega se svi proizvođači upiru da na kineskom tržištu pokažu najviše. Tamo se je veliki novac u igri. Podaci iz 2017. svjedoče o 49 kineskih gradova s više od milijun vozila na prometnicama, 19 gradova s više od dva milijuna vozila te 6 gradova, uključujući Peking i Šangaj, s više od 3 milijuna vozila na cestama.

Sve to nosi i veliku zgađenost u gradovima, a niti trendovi stradalih u prometu ne idu u sretnom smjeru. Godišnje na kineskim cestama smrtno strada 260.000 ljudi.