Mnogo je kupaca u Europi kucalo na Nissanova vrata s jednom molbom: dajte nam snažniji dizelski motor! U vrijeme kad se na tržištu pojavila konkurentska Škoda Kodiaq, sasvim je razumljivo da su želju potencijalnih kupaca poslušali. Uz odlični 1,6-litreni dizelaš sa 130 KS, X-trail je dostupan i s dvolitrenim motorom sa 177 KS, a tu je mogućnost kupnje vozila s automatskim CVT mjenjačem, kojim je bila opremljena i testna verzija. X-Trail je i redizajniran, promjene su minimalne, pa je to i dalje robustan i kvalitetan SUV.
Interijer/tehnologija/multimedija
ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/CD/MP3, USB, AUX, Bluetooth, tempomat, navigacija, kožna sjedala, el. stakleni krov, el. namještanje sjedala, parkirni senzori, kamera za parkiranje, putno računalo, sustav upozorenja na frontalni sudar i automatskog kočenja, detekcija umora vozača, automatsko prepoznavanje znakova, sustav upozoravanja na vozila u mrtvom kutu, sustav za prepoznavanje objekata u pokretu prilikom vožnje unatrag – ovo je samo izvadak iz serijske opreme. Dakle, sve je tu i sve funkcionira onako kako to već ide s japanskim brendovima. Raskoš je i na stražnjoj klupi te u prtljažniku s 550 litara. X-Trail je nastao produžavanjem Qashqaija, a kako je taj model dugo na tržištu, već se vide određeni detalji kojima je potrebno osvježenje, poput premalenog ekrana infotainmenta, na primjer.
U vožnji/udobnost
X-Trail je u osnovi ostao isti SUV sa svim otprije poznatim vrlinama povećanog Qashqaija. Udoban je u vožnji (nameće se kao pravi automobil za duga putovanja), tih je, a s elektronski kontroliranim pogonom na sva četiri kotača sposoban je i za off-road izazove. Naravno, nemojte ga tjerati u ulogu klasičnog terenskog vozila. Nije Nissan Navarra, nema čelični okvir na koji naliježe karoserija, nema klasične blokade diferencijala, pa se samim time neće popeti tamo gdje se sunčaju divokoze. X-Trail funkcionira u brojnim ulogama, a autocesti je komforan, baš kao i na otvorenoj cesti. Inzistirate li na brzini, u zavojima će ipak tromije prebacivati masu. Ugodno iznenađenje je CVT mjenjač koji je programiran da radi poput klasičnog automatskog mjenjača pa nema onog auditivno ružnog zadržavanja u visokim okretajima pri snažnom dodavanju gasa.
Motor/potrošnja goriva
Što donosi novi dizelski motor? Prije svega, nominalno više snage, koja se u vožnji osjeti, ali ne dramatično više nego u odnosu na 1,6-litreni motor. Momenta je mnogo, pa su i prestizanja, na primjer, olakšana, ali sve to vrijedi i za slabiji agregat – samo u nešto manjoj mjeri. Ovaj motor u X-Trailu troši između 7,5 i 8 litara goriva što je solidno, a moglo bi biti i bolje (tu je 1,6 u prednosti sa svojih 6,5 litara).
Završna riječ
Treba li uzeti dvolitrenu dizelsku verziju u ozbiljno razmatranje prilikom kupnje? Ona ima svoje kvalitete, ali ako ne trčite za snagom, i 1,6-litrena verzija s ručnim mjenjačem ispunit će sve zadatke, a pritom biti ekonomičnija i jeftinija.