Novi Range Rover Evoque donosi napredna tehnološka rješenja!

Novi Evoque bit će prostraniji od staroga zahvaljujući kraćem prednjem i stražnjem prevjesu te dužem međuosovinskom razmaku

Evoque je spasio Jaguar Land Rover 2011. godine. Ne samo zbog prodajnih rezultata već i zbog dizajnerskih rješenja, koja su postala standard za sve sljedeće Land Rovere. Sad je, pak, vrijeme za nasljednika, drugu generaciju. Što nam donosi ovaj novi SUV? Prije svega, dizajnersku evoluciju izvana. Može se reći da je to razrađivanje linija s prethodnika uz nužnu modernizaciju te utjecaj većeg modela Velar. S tri ekrana u unutrašnjosti Evoque također nastavlja tamo gdje je započeo veliki SUV Velar, očigledno je to novi standard pa imamo digitalnu instrumentnu ploču, digitalne komande klime i klasičan multimedijski ekran.

Na svim verzijama bit će implementirana tzv. blaga hibirdna tehnologija sa 48-voltnim sustavom i 8Ah litij-ionskom baterijom. U praksi taj će sustav omogućiti da se na Evoqueu benzinski ili dizelski motor gasi kad brzina padne ispod 17 km/h i sve dok vozilo ne stane. Sustav će pomagati pri ubrzanjima (električni motor razvija do 100 Nm okretnog momenta), a anulirat će i turbo rupu – osobito na dizelskim motorima. Ovaj sustav trebao bi uštedjeti oko 6 posto u potrošnji goriva. Benzinci dolaze sa 197, 247 i 296 KS, a dizelaši sa 148, 178 i 237 KS. U sljedećih godinu dana doći će i slabiji turbobenzinac s tri cilindra. Samo najslabija benzinska i dizelska izvedba imat će pogon na prednje kotače, a ostali modeli dolaze s 4×4 pogonom. On će se automatski isključivati pri visokim brzinama i na raspolaganju će vam biti prednji pogon te će tako limitirati potrošnju goriva.

Premda je par milimetara kraći od staroga Evoquea, novi će biti prostraniji jer su prednji i stražnji prevjesi kraći, a i međuosovinski razmak je duži. Prtljažnik je veći za deset posto pa mu je volumen sada 591 litru. Evoque ima i jedinstvenu novu tehnologiju, tzv. Clearsight Groundview.  Uz kamere montirane na retrovizorima i jednoj na prednjoj osovini vozaču će se na multimedijskom ekranu prikazivati slika kao da gleda kroz prozirno kućište motora, odnosno vidjet će teren točno ispred i ispod vozila. To će biti osobito korisno u vožnji na off-roadu. Uz opcijsku kameru na stražnjoj strani krova vozaču će se na unutarnjem retrovizoru projicirati slika iza Evoquea – za bolju vidljivost straga. Prodaja počinje u proljeće, a početna cijena bi trebala biti oko 37-38 tisuća eura.