Sjajni električni supersportaš Audi PB18 sve je bliže proizvodnji

Radi se o vozilu koje pokreću tri elektromotora, jedan na prednjoj, a dva na stražnjoj osovini, za ukupnih 671 KS i 830 Nm okretnog momenta

Da pitate Audijeve dizajnere već bi se radilo na proizvodnoj verziji sjajnog koncepta PB18, koji je ove godine predstavljen na autoshowu u Pebble Beachu. Ali u automobilskom mravinjaku dizajneri su na dnu piramide, a financijaši kolo vode. Međutim, u Audiju su sve bliže ideji da ovaj shooting brake puste u proizvodnju. Radi se o vozilu koje pokreću tri elektromotora, jedan na prednjoj, a dva na stražnjoj osovini, za ukupnih 671 KS i 830 Nm okretnog momenta. Na konceptu je baterija od 95 kWh.

PB18 do 100 km/h juri za dvije sekunde, a pozicioniranje dva motora na stražnje kotače omogućuje mu ono što se kod konvencionalnih benzinskih sportaša zove blokada diferencijala, a ovdje vektoriranje okretnog momenta. U praksi će kotač koji ima najviše gripa na asfaltnoj podlozi dobiti najviše momenta u tom trenutku.

– Guramo ovaj auto kao ludi – direktan je bio direktor Audijevog dizajna eksterijera Andreas Mindt i dodao:

– Električnim superautomobilima, gledajući performanse, niti jedan drugi benzinski automobil neće moći konkurirati.

Ono u čemu će Audijevi inženjeri vjerojatno uspjeti jest smanjiti masu. Kao što vam je poznato, teški supersportaši se ne ponašaju najbolje na zavojitim stazama, a to su čisti zakoni fizike. Govori se da bi čak i s teškim baterijama masa ovog vozila trebala biti reducirana na 1500 kilograma, a sve zahvaljujući uporabi karbonskih vlakana i aluminija. To je manje od aktualnog sportskog Audija R8 sa stražnjim pogonom. U konceptu PB18 su dva mjesta, a suvozačevo sjedalo se može izbaciti pa vozač u tom slučaju sjedi centralno, ali u produkcijskoj verziji će se sigurno ići na konvencionalnije rješenje fiksnog dvosjeda. Za kraj, nadajmo se da će dizajneri nagovoriti računovođe, odnosno direktore, da ovaj automobil uđe u proizvodnju.