Što su FCW/AEB i LDW/LKA? Ti sustavi smanjili bi broj smrtno stradalih u prometu za 28 posto

Europska unija radi na zakonodavnom okviru za ugradnju ovih sustava aktivne sigurnosti u sva vozila koja će se prodavati na njezinu teritoriju

U trodiobi prometne odgovornosti spominju se cesta-automobil-vozač, a na vozačeva ramena uvijek se stavlja najteži naramak odgovornosti. Dogodi li se nezgoda, uvijek će formulacija biti da niste prilagodili brzinu kretanja vozila uvjetima na kolniku. Zbog toga vam i proizvođači automobila pokušavaju olakšati posao pa su kreirali sustave aktivne sigurnosti poput upozorenja na frontalni sudar (FCW) i automatskog kočenja vozila (AEB), sustava koji vas obavještava da ste napustili prometni trak, a pritom niste uključili pokazivač smjera (LDW), sustava koji vas zadržava u tom traku (LKA) i sustava koji vas obavještava o vozilu u mrtvom kutu (BSM). Mnogi automobili već su opremljeni ovim sustavima, ali mnogi nažalost i nisu.

Američki autoklub (AAA) proveo je opsežno istraživanje nesreća na cestama SAD-a u 2016. godini. Na velikom uzorku prometni stručnjaci tražili su specifične parametre, pratili su način na koji se svaka nesreća dogodila i njezine uzroke te vrstu automobila i njegovu opremljenost.

Došli su do fascinantnog podatka da bi bilo 40 posto manje prometnih nesreća u 2016. godini da su putnički automobili bili opremljeni navedenim sustavima, dogodilo bi se 37 posto manje ozljeda i 29 posto manje smrtnih slučajeva u prometu.

U SAD-u je 2016. godine bilo 6.950.000 prometnih nesreća, a s ugrađenim upozorenjem na frontalni sudar i automatskim kočenjem vozila potencijalno se moglo prevenirati 1.994.000 nesreća. Sa sustavom koji vas obavještava da ste napustili prometni trak i sustavom koji vas zadržava u tom traku potencijalno je moglo biti izbjegnuto 519.000 nesreća, a s upozorenjem na vozilo u mrtvom kutu 318.000 nesreća. Ukupno je 40 posto svih nesreća moglo biti izbjegnuto s tim sustavima. Na američkim cestama smrtno je stradalo 32.702, a FCW/AEB i LDW/LKA bi, po procjenama stručnjaka, mogli spasiti 9392 ljudi ili čak 28 posto preminulih bi preživjelo.

Europska unija, također, radi na zakonodavnom okviru za ugradnju ovih sustava u sva vozila koja će se prodavati na njezinu teritoriju (uključujući i Hrvatsku), a uskoro će biti donesene i konkretne odluke. Ova studija možda jest američka, ali možete je aplicirati i na europske ceste.