Prvi dojmovi s vožnje BMW-a serije 3: Odlična upravljivost, tehnologija i motori

Britanski novinari isprobali su novu seriju 3, a uz mnogo vrlina kao jedinu veću manu spominju tvrd ovjes

Britanski kolege novinari imali su priliku voziti novi BMW serije 3 i prenijet ćemo vam neke od njihovih dojmova. BMW-ova limuzina duža je gotovo osam centimetara od prethodne, a tehnološki je, naravno, značajno unaprijeđena. Magazin Autocar ocijenio je novu seriju 3 sa četiri i pol zvjezdice od ukupnih pet. Novinar Autocara spominje da je serija 3 nastala na novoj platformi koju dijele sve BMW-ove limuzine. Novi model je u prosjeku lakši za 55 kilograma jer je platforma izrađena kombiniranjem čelika i lakšeg aluminija. U Autocaru hvale ergonomiju kabine, položaj funkcijskih tipki i brzinu navigacije infotainment sustavom.

BMW serije 3 na tržište dolazi u ožujku sljedeće godine s pet verzija motora, a početna je turbodizelska 318d sa 148 KS. Najsnažnija, M340i xDrive sa šestcilindričnim motorom i pogonom na sve kotače, te plug-in hibrid 330e pojavit će se krajem sljedeće godine.

U Autocaru hvale novi dvolitreni turbodizelski (dva sekvencijalna turbo punjača) motor sa 187 KS (320d, 400 Nm, ubrzanje do 100 km/h 6,8 sekundi). Njegova isporuka snage je linearna, a spreman je vrtjeti se iznad 3500 o/min. Hvale i vozne osobine, preciznost upravljača, uigranu kompoziciju novog ovjesa, ali i malo kude tvrdoću. Testni automobil nije bio opremljen opcijskim adaptivnim ovjesom, a ovaj serijski nije najudobniji na neravnim cestama premda ima samoregulaciju: kad automobil nije opterećen mekši je, a kad je u njemu četvero ljudi i prtljaga postaje tvrđi.

U AutoExpressu su seriji 3 dali maksimalnih pet zvjezdica, hvale grip automobila, balans u seriji zavoja, direktnost upravljača te brzinu i intuitivnost automatskog mjenjača s osam stupnjeva. Premda je prtljažnik ostao isti u komparaciji s prethodnim BMW-om (480 litara), prostor na stražnjoj klupi je mnogo bogatiji. Opcijski Live Cockpit Professional dolazi s većim ekranom infotainmenta i digitalnom instrumentnom pločom. Sustav će se softverski nadograđivati u hodu, a uz napredne glasovne komande tu je i mogućnost da svojim smartphoneom otvorite automobil. Cijena za svaku verziju serije 3 u prosjeku će porasti za 300-400 eura.

U Top Gearu su BMW-u dali ocjenu 8/10, hvaleći motore i upravljivost, standardnu opremu (čudno za jedan premium automobil) i redukciju buke, a kudeći neudobnu vožnju. Napisali su: serija 3 nije sportski automobil, ali među limuzinama nećete naći niti jednu zabavniju. Za dvolitreni turbobenzinac 330i sa 250 KS kažu da je odličan, pun snage i u odličnoj simbiotskoj vezi s automatskim mjenjačem.

Serije 3 najlošije je prošla u magazinu EVO gdje je dobila samo tri i pol zvjezdice od pet, a kao minus je navedena neudobnost u vožnji koja ne dopušta da se uživa u performansama ovog vozila.

Čini se da će i na ove kritike BMW odgovoriti s opcijskim paketom adaptivnog ovjesa. No, gleda li se zbirno, nova serija 3 opet je na vrhu klase (ili u slučaju magazina EVO negdje u sredini), prostranija je, motori su unaprijeđeni, a tek dolaze dvije atraktivne verzije i M3 negdje sredinom 2020. godine.