Ford Ranger je jedan od onih automobila s jasnom namjenom, biti dobar sluga svom gospodaru. Mnogo bolji nego što će to bilo koje drugo vozilo biti. Što možete s malim gradskim automobilom? Otići na posao, s obitelji na putovanje i reducirati prtljagu na minimum. Što možete s monovolumenom? Sve to, ali i uzeti malo više prtljage. Što možete sa SUV-om? Sve to, ali i skrenuti na makadam. A što možete s pick-upom, konkretno Rangerom? Isto što i sa SUV-om, samo i mnogo više na terenu, a tu je i teretni prostor koji do ruba zauzima 1100 litara volumena. Maknete li poklopac, stane još mnogo više.
Tamo gdje sa SUV-om planirate isključiti automobil, navući gumene čizme i nastaviti pješice, Ford Ranger će se tek početi zagrijavati. Obožava blato poput mladog zaigranog vepra, a na otvorenoj cesti nije fatalno prikraćen. Štoviše, kao i cijela nova generacija pick-upova, s njim je mnogo lakše živjeti na asfaltu. Jest, visok je, težak i nezgrapan s čeličnom šasijom na kojoj leže kabina i teretni prostor, ali i mnogo bliži osjećaju vožnje u SUV-u nego što su to bili pick-upovi prije petnaestak godina. U njima ste se osjećali kao fizički radnik na ručnom pretovaru kontejnera kineske robe, upravljači su bili kruti, mjenjači neprecizni, a karoserija se ljuljala kao novopečeni otac nakon pijanke s prijateljima.
Ford Ranger s 2,2-litrenim turbodizelskim motorom nije uglađen poput Ford Kuge. Bukom podsjeća na prepirku dva UFC borca na službenom vaganju. Znate, onaj klasični folklor kad jedan urla na drugoga i vice versa. Da biste čuli motor ne morate s punom koncentracijom upotrijebiti osjet sluha, on se javlja sam i nemoguće je zanemariti njegovo veselo grgljanje. Buke dakle ima, ali ona je izraženija kad Ranger kreće i kad tražite da se protegne do 3000 o/min u prvoj, drugoj i trećoj brzini. Kasnije je mnogo tiše.
Ford Ranger upoznali smo s drugim Rangerom, onim koji već godinama u HAK-u obavlja mnoge poslove, od tegljenja našeg simulatora prevrtanja vozila i simulatora sudara pa do brojnih drugih aktivnosti. Možete testirati automobil koliko hoćete, ali samo uz dvije godine teškog rada doista ćete ga upoznati, a Ranger se u HAK-u doista dokazao.
Uz blokadu stražnjeg diferencijala, redukciju prijenosa i specijalizirane Continentalove gume, on je na terenu suvereni pobjednik, a ima i tehničke mogućnosti uskočiti u 80 centimetara vode i isplivati kao pobjednik. Na asfaltu je bolje koristiti samo opciju s pogonom na stražnje kotače, ali kad on postane klizav, pritiskom na prekidač možete uključiti i pogon na sve kotače. Mnogo je opcija, a one su tu s ciljem da Ranger ima odgovor na sve situacije. Sa 160 KS Ranger može mnogo toga, veselo ubrzavati, na autocesti bez problema održavati putnu brzinu 160 km/h, u gradu reagirati munjevito po potrebi, a sve će pratiti potrošnja na razini solidnih 8-8,5 litara goriva. Šestbrzinski ručni mjenjač je solidan i također je u prosjeku onoga što ćete pronaći u ovoj klasi.
Sve to stoji 329 tisuća kuna i vrlo je konkurentno, uzmu li se u obzir svi talenti Rangera. Čak je i bogato opremljen, s nvigacijom, dobrim auudio sustavom i drugim tehnološkim blagodatima. OK, možda je i malo bučan, a šasija ga čini nezgrapnijim od SUV-ova, ali to su karakteristike svih pick-upova.