Europska unija tjera i Mazdu na zaokret u proizvodnji vozila

Odluka o smanjenju emisije CO2 ima dalekosežne posljedice za proizvođače automobila. Prvo električno vozilo s Mazdinim znakom pojavit će se 2020. godine, a plug-in hibrid 2021. godine

Prilagodit ćete se ili ćete plaćati visoke kazne – nedvosmislena je poruka Europske unije proizvođačima automobila. Podsjetimo, EU je donijela sljedeću odluku:

– U cestovnom prometu traži snažne redukcije emisije najvažnijeg stakleničkog plina CO2 – čak 37,5 posto u prosjeku kod novih automobila i 31 posto u prosjeku kod novih vanova do 2030. godine u usporedbi s vrijednošću iz 2021. godine. Kao što znate, u prometu je CO2 proizvod motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Prva prolazna točka bit će 2025 godine, kad će emisije morati biti smanjene za 15 posto.

Već otprije na snazi je pravilo da prosječna emisija CO2 svih novih automobila 2021. mora biti 95 g/km (danas je velikih 118,5 g/km CO2)  i to je već iznimno ambiciozno.

Sve je vrlo jednostavno i individualno: ako neki proizvođač ne uspije smanjiti prosječnu emisiju svih svojih vozila na navedene vrijednosti – EU ga planira udariti tamo gdje najviše boli, po džepu. Ova birokratska odluka i briga za redukciju stakleničkih plinova ima konkretne posljedice. Svi oni proizvođači koji su i taktizirali s električnim vozilima sad će morati ubrzati njihov razvoj, a jedan od njih je Mazda. Matematika je jednostavna, što više EV-a s emisijom CO2 0 g/km, to se u prosjeku smanjuje ukupna emisija. Mazda je bila svjesna da električna vozila imaju ograničeni tržišni učinak i prodaju se tamo gdje vlade daju visoke subvencije na njihovu kupnju, ali odluka EU sve mijenja. Tako je za sljedeću godinu predviđen jedan tzv. blagi hibrid s 48-voltnom tehnologijom, prvo električno vozilo s Mazdinim znakom pojavit će se 2020. godine, a plug-in hibrid 2021. godine. U nastavku slijedi još električnih automobila koje će Mazda razviti s Toyotom, a u kontekstu redukcije CO2 mnogo se očekuje od novog (navodno) revolucionarnog benzinskog Skyactive-X motora, koji će debitirati 2019. s najavljenom redukcijom potrošnje goriva za 30 posto.

U Mazdi čak očekuju u svojevrsnu (malu) renesansu dizelskih motora, koji ipak emitiraju manje CO2 od benzinaca. Osobito se to odnosi na nove dizelaše sa SCR-om (Selective Catalytic Reduction) – tehnološkim rješenjem u kojem se u katalizator ubrizgava otopina uree, čiji je zadatak vezati po zdravlje opasne dušikove okside i u kemijskoj reakciji ih pretvarati u neopasnu vodenu paru i dušik.